Siguldā sākta veloielas izveide vienā no galvenajām ielām 22

Pulkveža Brieža iela Siguldā Foto: Ekrānbilde no Google/maps

Nozare.lv | 29.maijs 2020 7:43

Siguldā, Pils ielas posmā no Ausekļa līdz Raiņa ielai, sākta Latvijā pirmās veloielas pilotprojekta īstenošana, aģentūru LETA informēja Siguldas novada pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldes vadītāja Sindija Brikmane.

Pils ielā saglabāsies braukšanas joslas abos virzienos, tāpat saglabāsies autotransporta novietošanas iespējas ielas malās, taču braukšanas priekšroka pa ielu būs velosipēdu, nevis automašīnu vadītājiem.

Patlaban ielas posmā uz esošā seguma sākti horizontālo ceļa apzīmējumu uzklāšanas darbi. Kopumā ielas pārveidošanas darbus plānots pabeigt jūnija sākumā, tiem turpinoties Pulkveža Brieža ielas posmā, kur tiks izveidotas velojoslas, un Rožu ielā, kur tiks izveidoti satiksmes mierināšanas elementi drošākai satiksmesorganizācijai.

Pērn vasarā VAS "Latvijas Valsts ceļi" saskaņoja izmaiņas satiksmes organizācijai Pils ielā, kurā prioritāri pa brauktuvi varēs pārvietoties velosipēdu, nevis automašīnu vadītāji. Šajā posmā tiks uzkrāsotas arī piktogrammas un izvietoti informatīvi plakāti, lai skaidrotu satiksmes organizāciju un mudinātu satiksmes dalībniekus mainīt savus pārvietošanās ieradumus, veicinot drošu pilsētvidi, sacīja Brikmane. 

Ņemot vērā to, ka Siguldā ir Latvijā augstākais velosatiksmes infrastruktūras īpatsvars uz 1000 iedzīvotājiem - 2,7 kilometri - Siguldas galvenajā ielā šī infrastruktūra iztrūka un tai bija jāmeklē inovatīvi risinājumi. 

"Pieaugot riteņbraucēju skaitam Siguldā, tajā skaitā velosipēdistu kustībai uz izglītības iestādēm, sapratām, ka ir jāievieš mūsdienīgi risinājumi satiksmes uzlabošanā, kas pašvaldībai ir milzīgs izaicinājums ierobežota finansējuma apstākļos. Latvijā šis ir pirmais gadījums, kad iela projektēta ar mērķi mainīt autocentrisko brauktuves principu uz velocentrisko," sacīja Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics (RA). 

Pašvaldības vadītājs norādīja, ka pagaidām Latvijā nav izveidots normatīvais regulējums ielai ar šādu izmantošanas principu, un Siguldas Pils iela kalpos kā pilotprojekts normatīvo regulējumu izstrādāšanai. "Mēs pierādīsim, ka vienā ielā cieņpilni un droši velosipēda vadītājs var braukt ar priekšrocību pār autotransportu. Pateicamies visiem ekspertiem un arī progresīvi domājošiem siguldiešiem par iesaisti veloielas tapšanas darbā un ceram, ka Siguldas piemērs kalpos veloinfrastruktūras attīstībai visā Latvijā," pauda Mitrevics.

Vēsturiski Pils ielu Siguldā pirms vairākiem desmitiem gadu bija plānots pārveidot par gājēju ielu, to pilnībā slēdzot autotransportam. Tomēr jaunākās tendences Eiropā un pasaulē, kurās ir attīstīta velobraukšanas kultūra, ir pierādījušas, ka visi satiksmes dalībnieki spēj cienīt viens otru, tāpēc ir iespēja savienot riteņbraukšanu un autotransporta satiksmi, panākot mazaizsargātāko satiksmes dalībnieku drošību. 

Iepriekšējos gados Pils ielas kā veloielas projekta izstrādes un saskaņošanas procesā notika vairākas iesaistīto pušu tikšanās un darba grupas, kurās piedalījās VAS "Latvijas valsts ceļi", Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), Valsts policijas un pašvaldības pārstāvji, kā arī projektētāji no SIA "IE.LA inženieri" un Latvijas Riteņbraucēju apvienības vadības. 

Tādējādi pilotprojekta mērķis ir panākt velotransporta dominanci konkrētā ielā, izveidojot ceļa apzīmējumus, kas saskaņoti ar CSDD satiksmes drošības audita prasībām.

Šī ir tikai daļa no projekta, kuru Siguldas novada pašvaldība īsteno drošākas un videi draudzīgākas pilsētvides iekārtošanai. Aprīlī pilsētas centrā tika ieviesta zona, kurā autotransports drīkst pārvietoties ar ātrumu 30 kilometri stundā, kā arī vairākās ielās tiek izvietoti satiksmi mierinoši elementi visu satiksmes dalībnieku drošībai.

 
22 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
zjebra 29.maijs 2020 11:49
5 0 Atbildēt

Ceļu zīme ^gājēju ceļš^ budu vislabakais risinajums, nevis kautkadi mistiskie projekti

uupis 29.maijs 2020 8:27
4 1 Atbildēt

Velo iela, kurā velosipēdam NAV priekšroka!

Kamēr ielas abos galos nebūs ceļa zīme Dzīvojamā zonā, tikmēr velosipēdam nav priekšroka uz ielas un nekādi pilsētas domes noteikumi un infoplāksnes nevar mainīt satiksmes noteikumus.

didzisk 29.maijs 2020 14:22
4 0 Atbildēt

Īsti nesaprotu, ko viņi mēģina pateikt. Atdalīt divriteņus no mašīnām ir laba ideja, pieminētajiem skolniekiem arī drošāk. Bet kā saprast, ka tomēr drīkstēs braukt un parkot auto, ja tāda formulējuma kā "ričukiem priekšroka" noteikumos nav?

Vietām Rietumos, kur, manuprāt, ar riteņbraukšanas infrastruktūru pieredze ir 10 gadus garāka, reizēm ir veloceliņš (vai 417. zīme "Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš") ar papildzīmi "Uz īpašumiem braukt atļauts". Tad tu arī pie auto stūres jūties kā parādnieks un uzmanība ir daudz augstāka.

Reizēm uz šādām ielām dara lietas, lai tīši čakarētu autovadītājus. Gulošie policisti ir labi zināmi, bet ar laiku baigi noriebjas. Tā vietā uztaisa sašaurinājumu, kur cauri tiek pa vienai mašīnai, bet saliņām pa katru pusi ar ričuku var izbraukt netraucēti. Ar laiku pierod un tiešām brauc tikai uz īpašumiem (tai skaitā veikali, restorāni utt.), bet nevis caurbraucot.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autovadītājs novēro tornado (+ VIDEO)

Par lielu prieku šim autovadītājam spēcīgs tornado Minesotā (ASV) savu izrādi nospēlē tieši viņa acu priekšā. Lasīt vairāk

 

Pašvaldības ieņēmumi no sodiem par Jūrmalas caurlaides neesamību pieauguši no 200 eiro līdz miljonam no 2015. līdz 2019.gadam 12

iAuto vērsās ar jautājumiem Jūrmalas pašvaldībā par ieņēmumu apjomu no iebraukšanas caurlaidēm: Lasīt vairāk

 

90 km/h vietā gandrīz 190 km/h - policisti aptur BMW autovadītāju, kurš ievērojami pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu 4

Naktī uz trešdienu, 8. jūliju, Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes patruļpolicijas nodaļas amatpersonas Priekuļu novadā fiksēja pretim braucošu automašīnu "BMW", kuras vadītājs traucies ar ātrumu 188 km/h. Atļautais braukšanas ātrums konkrētajā vietā bija 90 km/h. Lasīt vairāk

 

Madonas novadā vīrietim uzripojis traktors, viņu nonāvējot 6

Madonas novadā vīrietim virsū uzripojis traktors, viņu nonāvējot, aģentūrai LETA pastāstīja Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti