Apple CarPlay un Android Auto izmantošana pie stūres bīstamāka par alkohola lietošanu 19

Foto: iAuto.lv

iAuto | 22.marts 2020 13:25

Briti izpētījuši, ka šo sistēmu izmantošana pie stūres ir daudz bīstamāka nekā alkohola lietošana, jo vadītāja reakcijas ilgums ievērojami palielinās.

Britu organizācija IAM Road Smart, kas ar dažādu drošības risinājumu izpēti nodarbojas jau kopš 1995.gada, noskaidrojusi, ka rīkošanās ar mūsdienīgajām Apple CarPlay un Android Auto multimediju ierīcēm brauciena laikā, piemēram, meklējot iemīļoto mūzikas gabalu vai iestatot navigāciju, ir vadītājam daudz bīstamāka nekā alkohola lietošana.

Pārbaudot reakcijas laiku, eksperimenta gaitā veica trīs braucienus iepriekš modelētā testa maršrutā. Pirmajā reizē vadītājs nelietoja nekādas ierīces, otrajā un trešajā reizē izmantoja balss vadību un skārienjutīgo ekrānu. Izrādījās, ka abās pēdējās reizēs reakcijas laiks būtiski palielinās, turklāt pēdējā variantā – ievērojami.

Zinot, ka parasti vadītāja reakcijas laiks ir viena sekunde, reakcijas laiks lietojot multimediju balss vadību un skārienjutīgo paneli pieauga attiecīgi par36 un 57% (Apple CarPlay). Salīdzinājumam tiek norādīts, ka transportlīdzekļa vadīšana alkohola reibumā (Lielbritānijā pieļaujamā norma ir līdz 0,8 promilēm) nav tik bīstama, jo reakcijas laiku palielina par 12%. Pētījuma autori uzsver, ka viss ir slikts, kas novērš vadītāja uzmanību, taču šīs sistēmas ir īpaši bīstamas, jo lietojot Apple CarPlay un Android Auto, autovadītāji braukšanas laikā novirzījās no kursa par aptuveni pusmetru pat nepamanot to.

Kā palielinās vadītāja reakcijas laiks, ja

  • lietots alkohols - par 12%
  • lietotas narkotikas - par 21%
  • notiek saruna pa tālruni brīvroku režīmā - par 27%
  • +30% — lieto sistēmu Android Auto
  • raksta SMS - par 35%
  • izmanto Apple CarPlay balss funkciju - par 36%
  • sarunājas pa telefonu, turot to rokā - par 46%
  • izmanto Android Auto skārienekrānu - par 53%
  • izmanto Apple CarPlay skārienekrānu - par 57%
 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 22.marts 2020 17:47
3 2 Atbildēt

Rezultāti labi. Tie nozīmē, ka cilvēikiem auto vadīšana ir sekundārā lieta pārvietojoties un ātrāk jāievieš bezpilota automobiļi.

Kanibaals 23.marts 2020 9:32
3 1 Atbildēt

Cilvēks ir pierādījis ka nespēj vadīt auto, daži pat nespēj CSN izlasīt kur nu vēl saprast. Priekšā braucošie ir nobraucami tāpat, nav ko saudzēt.

darklight 23.marts 2020 14:18
2 0 Atbildēt

Nu bet tas taču skaidrs, ka skārienekrāni novērš uzmanību, jo prasa daudz lielāku skatīšanos nekā fiziskas pogas. Es mašīnā mūziku kruķīju un siltumu regulēju pamatā uz tausti, praktiski nenovēršot uzmanību no ceļa.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gandrīz jaunu 90.gadu jubilejas Lamborghini pārdod par 500 000 eiro (+ FOTO)

Lamborghini Montreal izlicis pārdošanā samērā reti sastopamo Lamborghini Countach 25th Anniversary – 1990.gada automašīnu, kas nobraukusi vien 135 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Arī reģionālo maršrutu autobusos samazinās pasažieru skaitu

Reģionālo maršrutu autobusu pārvadātāji ir ieviesuši satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) rīkojumā noteiktos ierobežojumus, kuru mērķis ir samazināt personu skaitu, kas vienlaicīgi atrodas vienā sabiedriskajā transportlīdzeklī, aģentūru LETA informēja ministra padomniece komunikācijas jautājumos Ilze Salna. Lasīt vairāk

 

1000 eiro un vairāk - Ģirģens uzskata, ka jāceļ naudas sodi par ārkārtējās situācijas aizliegumu neievērošanu 19

Naudas sods par ārkārtējā situācijā noteikto aizliegumu un ierobežojumu neievērošanu jau tuvākajā nākotnē varētu pārsniegt 1000 eiro, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV). Lasīt vairāk

 

ID.3 elektronika joprojām niķojas - Volkswagen saskāries ar nopietnām problēmām 11

10 000 speciālistu cenšas atrisināt problēmas ar elektriskā ID.3 programmnbodrošinājumu, taču velti – risinājumu neizdodas rast un, šķiet, ka Volkswagen būs saskāries ar lielām problēmām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti