Jēkabpilī vairākās nesen rekonstruētajās ielās atklāj neatbilstības projektam 1

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 20.februāris 2020 18:26

Pēc asfalta paraugu ņemšanas Jēkabpilī vairākās nesen rekonstruētajās ielās atklātas neatbilstības projektam, noskaidroja aģentūra LETA.

Gada sākumā Pasta un tai piegulošajās Zaļajā un Katoļu ielās veikti četri urbumi asfalta paraugu ņemšanai. Savukārt Neretas ielā veikti divi urbumi - pie satiksmes pārvada pāri Kļavu ielai un pie Neretas un Dolomīta ielu lokveida krustojuma.

Pašvaldībā aģentūrai LETA skaidroja, ka ielas rekonstruētas, īstenojot divus projektus. Projekta "Jēkabpils Daugavas kreisā krasta degradēto teritoriju atjaunošana un publiskās infrastruktūras uzlabošana uzņēmējdarbības attīstībai" kopējie izdevumi ir 3 901 470 eiro, bet projekts "Jēkabpils pilsētas infrastruktūras sasaiste ar TEN-T tīklu" kopumā izmaksājis 8 232 545 eiro. Abos projektos ģenerāluzņēmējs ir vietējā SIA "Ošukalns".

Atbilstoši līgumam urbšanas darbus un laboratorijas datu analīzi saskaņā ar iepirkuma rezultātiem veica SIA "Ceļu eksperts". Paņemto paraugu pārbaudēs tika veikta seguma poru satura noteikšana, kārtu biezumu noteikšana, tilpuma blīvuma noteikšana un maksimālā blīvuma noteikšana ar ūdeni. Neretas ielā vienam urbumam papildus tiks veikts riteņu sliežu tests.

Pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Margita Liepiņa aģentūrai LETA klāstīja, ka iegūtie testēšanas dati tika salīdzināti ar projektā iekļautajām prasībām un ceļu specifikāciju. Pārbaudēs konstatēts gan nepietiekams asfalta biezums, gan pārāk liela porainība. 

Atkāpes no normas pēc laboratorijas datu analīzes konstatētas Zaļajā ielā, kur ņemto paraugu kopējais biezums ir par vairāk nekā diviem centimetriem mazāks nekā nepieciešams, savukārt porainība vairākās ielās ir konstatēta vairāk nekā pieļauj attiecīgās normas.

Pašlaik domes priekšsēdētājs Aivars Kraps (GKML) abu objektu būvuzraugiem lūdzis sniegt paskaidrojumu, kāpēc pieļautas atkāpes no projektā prasītajām nomām. Tāpat drīzumā pilsētas saņems neatkarīga būvinženiera viedokli par konstatēto neatbilstību asfalta segumā, un tiks veiktas pārrunas ar būvnieku, meklējot risinājums situācijai. Risinājumi ir dažādi, bet mērķis ir viens - kvalitatīvs ielas segums -, uzsvēra pašvaldībā.

"Ošukalna" sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Lapiņa pauda, ka uzņēmums atzīst neatbilstības Zaļajā ielā, un tam iemesls esot asfalta klājēja defekts. 

"Tajā dienā, konkrētajā vietā strādāja nomāts klājējs, kuram tika konstatēts defekts, par ko liecina darba šuve deviņu metru attālumā no urbuma. Šajā vietā var redzēt, ka nomas klājējs ņemts nost un tālāk darbs tika veikts ar mūsu uzņēmuma klājēju. Piefiksējām defektu, bet diemžēl ne tik laicīgi, lai šo problēmu novērstu ieklāšanas darbu laikā," aprakstīja Lapiņa.

Uzņēmumā uzskata, ka pašlaik ir jānosaka, cik garā posmā ir neatbilstība, un par tās novēršanu atbilstoši līgumam jāvienojas ar pašvaldību. Arī "Ošukalnā" pauž, ka risinājumi šajā situācijā ir dažādi un pie tiem jānonāk, sadarbojoties ar pašvaldību.

Vienlaikus uzņēmumā uzsver, ka citās ielās ņemto paraugu vidū ir vairāki, kuriem rādītāji pozitīvā nozīmē pārsniedz prasības, piemēram, asfalta kārtu kopējais biezums ir lielāks par nepieciešamo.

Saskaņā ar "Firmas.lv" datiem "Ošukalns" 2018.gadā strādāja ar 45,174 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 27,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 79,2% un sasniedza 2,504 miljonus eiro. Uzņēmums vienādās daļās pieder Ilzei Nitišai, Aldim Bukam un Ivaram Dāboliņam.

Šis nav pirmais gadījums, kad Jēkabpilī izbūvēto ielu kvalitāte tiek apšaubīta. Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka 2018.gadā Latvijas Televīzijas raidījums "Aizliegtais paņēmiens" vēstīja, ka asfaltbetona segums Bebru mikrorajona ielās Jēkabpilī ieklāts neatbilstoši iepirkuma prasībām. Segumam vajadzētu būt desmit centimetrus biezam, bet, veicot kontrolurbumus, esot konstatēts, ka tas ir tikai četrus līdz piecus centimetrus biezs.

Toreiz "Ošukalns" valdes loceklis un Jēkabpils domes deputāts Aigars Nitišs (LZP) norādīja, ka raidījums izplatījis maldinošu informāciju par Bebru mikrorajonā veikto ielu pārbūves kvalitāti. Uzņēmējs uzsvēra, ka ielu rekonstrukcijas darbi veikti atbilstoši normatīviem un izstrādātajam projektam, par ko liecinot arī uzņēmuma saņemtie kvalitātes un būvniecības kontroles dokumenti.
 

 
Visi komentāri
 
gunbox 24.februāris 2020 11:03
0 0 Atbildēt

Tas tā kā būtu kaut kas jauns? Neviens neievēro normatīvus, standartus. Kāpēc lai šie ievērotu?

Lai aizbrauc pārbauda būvuzraugu un visu darbinieku privātīpāšumus uz jauna asfalta segumu. Tad arī atklāsies, kāpēc pietrūka cm. Bet redz likumdošana nav paredzējusi uzsākt krimināllietu par projekta neievērošanu. Visiem da feņi. Tikai pakratīs pirkstu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ukraiņu apvidus autobuss tiek pie divām prestižām balvām (+ FOTO)

Ukraiņu Torsus Praetorian – universāls autobuss, kas piemērots arī izbraukumiem bezceļos, ieguvis Red Dot Design Award un German Innovation Award – divas prestižas balvas, ko pasniedz dizaina jomā. Lasīt vairāk

 

Valsts policija aicina – piedaloties ceļu satiksmē, neesi pārgalvīgs! 2

Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas amatpersonas, ikdienā veicot patrulēšanu, konstatē dažāda veida pārkāpumus ceļu satiksmē, tostarp tiek noformēti protokoli par pārkāpumiem, kas saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu ir uzskatāmi par agresīvu braukšanu. Lasīt vairāk

 

Populārs mūziķis sadauza 300 000 eiro vērtu Ferrari (+ FOTO) 4

24.maijā, Londonas centrā avāriju piedzīvojis jauniešu auditorijā populārs mūziķis – reperis Swarzm. Avārijā cietušo nav, taču pamatīgi bojāts mūziķa vadītais 670 Zs Ferrari 488 GTB. Lasīt vairāk

 

Žigulis taranē autobusu (+ VIDEO) 12

Nespējot noturēties savā joslā, uz slapjā ceļa pārāk ātri braucošais VAZ izslīd pretējā joslā un saduras ar autobusu. Žiguļa vadītājs iet bojā uz vietas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti