LLPA: Fotoradari ir dzīvību glābšanai, nevis budžeta pildīšanai 7

Foto: iAuto.lv

LLPA | 8.oktobris 2019 16:32

Latvijas Lielo pilsētu asociācija (LLPA) nosoda Iekšlietu un Finanšu ministrijas radīto situāciju, kuras rezultātā ir apdraudēta fotoradaru darbība Latvijā. Daļa LLPA ietilpstošo pilsētu ir gatavas sadarboties ar valsti, lai satiksmes plūsmas kontrole ar fotoradariem netiktu pārtraukta.

LLPA uzsver un atgādina, ka fotoradaru pamatfunkcija ir uzlabot satiksmes drošību, disciplinēt autovadītājus, novērst nelaimes gadījumus un glābt cilvēku dzīvības. To funkcija nekādā gadījumā nav pildīt robu valsts budžetā. Valdības nevēlēšanās atrast līdzekļus šīs svarīgās infrastruktūras uzturēšanai un attīstībai nav pieļaujama.

Pēc Valsts policijas datiem, salīdzinot bojāgājušo skaitu uz Latvijas ceļiem 2018. gadā ar laiku pirms fotoradaru ieviešanas 2014. gadā, bojāgājušo skaits ir samazinājies par 65 cilvēkiem gadā (213 bojāgājušie 2014. gadā un 148 bojāgājušie 2018. gadā). Tie ir 65 cilvēki, kas tiek izglābti no nāves katru gadu.

“Valdība ir sākusi ekonomēt uz pašu svarīgāko, kas mums kā valstij ir, – mūsu cilvēku veselību un dzīvību. LLPA tas ir absolūti nepieņemami, un mēs iestājamies par fotoradaru darbības turpināšanu. Likvidējot un neattīstot fotoradaru tīklu, kritīsies drošība uz mūsu ceļiem, kas jau šobrīd ir bēdīgā līmenī,” atzīst Viktors Valainis, LLPA izpilddirektors.

Atsevišķās Latvijas pilsētās, piemēram, Rīgā un Jelgavā, ir jau izveidota fotoradaru funkciju pildīšanai viegli piemērojama infrastruktūra, uz ielām izvietotās novērošanas kameras papildinot ar fotoradaru iekārtām. Sadarbojoties ar valsti, šajās pilsētās būtu iespējams nodrošināt ātruma kontroli vietās, kur tā nepieciešama visvairāk, piemēram, pie skolām.

Latvijas Lielo pilsētu asociācija dibināta 2001. gada 23. augustā, lai veidotu ciešāku sadarbību ekonomisko, saimniecisko kontaktu un kultūras jomā starp Latvijas Republikas lielo pilsētu pašvaldībām. LLPA biedri ir 9 lielākās Latvijas pilsētas –  Daugavpils, Jelgava, Jūrmala, Liepāja, Rēzekne, Rīga, Ventspils, Valmiera un Jēkabpils.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 8.oktobris 2019 18:07
7 10 Atbildēt

Kā ta Krapsim veicas ar to glābšanu? Pēdējā vieta Eiropā ar visiem robotiem...

iv...ars 8.oktobris 2019 22:44
4 2 Atbildēt

Asociācija,ko jūs tur muldat,ko, asociācija?Radari traucē drošu pārvietošanos,jo novērš uzmanību no ceļa vērošanas braukšanas laikā,rada stresainus apstākļus un paaukstina riskus.

Rr19 8.oktobris 2019 21:33
3 3 Atbildēt

Kāpēc fotoradars uz Jelgavas šos. nav pie Medemciema,bet pie apvedceļa,kur dzīvības nestaigā?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 19

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Igaunijā un arī Madonā - šie auto mīl dubļus (+ VIDEO)

Runājot par autosportu mēs parasti pieminam ralliju, šoseju un driftu, taču ir vēl kāda kategorija, kas savus burziņus rīko tur, kur var piekļūt tikai gumijas zābakos. Lasīt vairāk

 

Līdz pat 1280 eiro - Lietuvā ieviesīs nodokli mašīnām, kas kaitē videi 24

Lietuvas valdība trešdien atbalstīja likumprojektu, kas paredz ieviest nodokli automobiļu radītajiem izmešiem. Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļus drošākus dara gandrīz 106 000 atstarojošo signālstabiņu 5

Lai uzlabotu satiksmes drošību uz valsts autoceļiem vairāk nekā 30 valsts reģionālo autoceļu posmi tiek aprīkoti ar atstarojošiem signālstabiņiem, kas diennakts tumšajā laikā ļauj autovadītājiem labāk orientēties uz ceļa. Stabiņi tiek uzstādīti 43 posmos uz 27 reģionālajiem autoceļiem, gandrīz 1000 km kopgarumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti