Kārtot: Augošā secībā
1 2
msh 19.09.2020 9:49

insekc rakstīja: Piemetīšu savu pagalīti diskusijai.

Ar auto braucu jau 45 gadus. Īpašumā ir bijuši kādi 10 auto - pakaļpiedziņas, priekšpiedziņas, pilnpiedziņas, miniveni, SUVi. Diapazons no zapiņa līdz Voyager. Pēdējie 2 tā kā būtu pieskaitāmi SUV (Subaru Forester un Outback).

Riepas SUV nav dārgākas kā citiem auto. Forester R16, Outback R17 (no rūpnīcas - oriģinālais izmērs). Tādus ripuļus un lielākus liek pat mazauto, tātad par dārdzību nav ko uztraukties.

Ritošā nav neizturīgāka un remonti nemaksā vairāk par " parasto" auto. Var apskatīties biežāk maināmo detaļu cenas (lodbalsti, stabilizatora atsaites, stūres šarnīri...).

Degvielas patēriņš nav kosmisks. Outback "ēd" 5 EUR/100 km, baroju ar LPG.

p.s. Sharan par 7-vietīgu var saukt tikai sadists. 3-ajā rindā pat sievasmāti negribētu sēdināt. Tur tikai mazizmēra kaķi var ievietot.

Tu laikam neesi sapratis kam šarāns un vēl liela kaudze septiņvietīgu mašīnu ir domāta - tā ir domāta nevis lai pārvietotu septiņus latviešu pensionārus, bet gan lielākām ģimenēm, bet tādās ģimenēs parasti tie 4-5 bērni nav četrīši vai piecīši, attiecīgi ir kādi pāris, kas tur tajā trešajā rindā mierīgi ielien, pat tad ja vecāki ir patrāpījušies lielāka auguma. Man pašam ar savu 1,95m augumu ir sanācis pasēdēt pirmās paaudzes otrā feislifta šarāna trešajā rindā - nu jā, es dabūju sēdēt tur krusteniski [tāpat kā daudzos autobusos] - bet tipiska sieviete ap metru sešdesmit tur ielīstu bez problēmām.

P.N. Lieluma mānijas pārņemtiem jāatgādina ka šarāna trešā rinda nav maza - piemēram, C3, C4 un C5 audī, avantus varēja nokomplektēt ar ķebli grabažniekā, ielokāmu grīdā, ar skatu uz aizmuguri - tu iedomājies, tas aizmugurējais ķeblis ir paredzēts diviem cilvēkiem līdz 1,3m un 40 kg [es varbūt kādu ciparu nosaucu par lielu, vairs labi neatceros], un tas pat ir ierakstīts tehniskajā pasē pie piezīmēm - un tādas mašīnas pat pirka...

msh 19.09.2020 9:40

Bradypus rakstīja: Mans apgalvojums ir daudz patiesāks, nekā tev gribētos atzīt. Esmu no tiem, kam vadāmā sānslīde uz gruntenes ir norma, nevis îpašs piedzīvojums. Jā, augstais smaguma centrs uzvedās savādāk. Un ar to itkā var mazāku atrumu, nekā ar zemo auto. Bet nav problēmu slidināt gruntenes līkumā Grand Cherokee ar visiem cietajiem tiltiem. Toties XC60 ar "ieslēgts/izslegts" tipa pilnpiedziņu neslīd. Vienkārši neslīd... Bet ierakstās pagriezienā ar ātrumu, kurā varēju slidināt FWD sedanu. Un prognozējamība ir tik precīza, kā nevienai citai, kas ir bijusi lietošanā.

Cik tā kaste ir prognozējama un stabila pēc ABS drošinātaja izraušanas?

msh 18.09.2020 19:06

Bradypus rakstīja: Vienmēr ir atšķirība starp vajadzību un gribēšanu. Teikt, ka krosovers ir vajadzīgs, nevaru, bet patīkamāks braukšanai ir visur, izņemot garus gabalus pa bāņiem - tam noteikti zemie auto ir piemērotāki.

Tavs apgalvojums ir kaut cik patiess tikai tāpēc ka šodienas "krosoveri" ir +/- tādā augstumā kā vieglās mašīnas pirms 20-30 gadiem... Savādāk diezgan īpatnēji - gribēt pa bedrainu vai slidenu ceļu braukt ar mašīnu ar paaugstinātu smaguma centru un ieslēgts/izslēgts tipa "pilnpiedziņu" [tipisks mūsdienu "krosovera" variants] - es jau nu dotu priekšroku pārdesmit gadus vecai kvatrai; tā mašīna vismaz ir prognozējama un kūleni izmest arī tā gribēs mazāk kā tie "krosoveri"...

msh 18.09.2020 18:58

Hm, par tiem sviestainajiem argumentiem - parasti tu esi objektīvs, bet šoreiz, lai aizstāvētu savu suvidiotismu, dabūji salīdzināt pirkstu ar krānu, lasīt - dažādas nesaistītas mašīnas...

SUVam nav lielāki ripuļi - nu jā, nav - ja parastajai mašīnai uzmet koka ratu riteņus lai būtu stilīgi, un beigās sanāk tāds pats izmērs - bet parastajai mašīnai var uzlikt arī mazākus ripuļus, bet suvam var arī nevarēt; lielāks svars var arī nozīmēt lielākas bremzes... Suvam, protams, būs stiprāka piekare - lai izturētu lielāku svaru - gala rezultāts gan būs tas pats kas parastajai mašīnai, tikai jānoloka lielāks kāposts remontos... Vai arī otrs variants, kur tā piekare nav stiprāka, bet ir tāda pati kā radniecīgam sedanam/universālim/hečbekam...

Skatāmies tālāk - sieva iekāpjot XC60 iekāpa vieglākā mašīnā - nē nu kāpēc gan ne, mašīnas ir dažāda svara; no smagākas vieglās mašīnas iekāpa vieglākā pseidodžipā - tas tagad ir labs arguments? Adekvāts arguments ir salīdzināt pseidodžipu XC60 ar tās mašīnas bezpontu versiju kas saucas V70 - starpība ir neliela, bet ir, un neliela gan jau tāpēc ka V70 ir universālis, kamēr XC60 ir piepūsts hečbeks, tb V70 izskatās ka ir bik garāks. Vēl tu gribēji redzēt septiņvietīgu vieglo mašīnu kas vieglāka par XC90 - lūdzu, volkswagen sharan - paskatos esošā modeļa specifikācijas, ups, 2.0 TDI 4motion pašmasa ir 100 kilo mazāka kā vieglākajam XC90 - un tas ir minimikroautobuss šarāns, ir tak vēl septiņvietīgi universāļi, ja labi gribēsies, varēs atrast vēl vieglāku...

Visbeidzot, tu izteicies slikti par "minimikroautobusu" piekari - jā, bet problēma jau ir nevis virsbūvē, bet mērķauditorijā. Tu vēlies braukt ar lielu kasti kas uzvedas kā normāla mašīna - jo tieši to arī autoražotāji ar saviem PR speciālistiem tev ieborējuši, ka tev vajag pseidodžipu un ka tas spēj aizvietot universāli - un tā nu tur ir attiecīga piekare, un, iespējams, vēl kosmosa tehnoloģijas piekarē, lai mēģinātu salauzt fizikas likumus, uz īpašnieka maciņa rēķina. Tikmēr minimikroautobusi tiek pozicionēti kā ģimenes transportlīdzeklis - esi redzējis kādu minimikroautobusu, kurš tiktu reklamēts esam sportisks un ar agresīvu izskatu? Diez vai - un tā nu tās mašīnas tiek apgādātas ar attiecīgu piekari, jo trīs bērnu mātei svarīgāk varētu būt mīksta piekare...

P.N. Vai esi savas ģimenes kastes jau aprīkojis ar attiecīgu aprīkojumu lai mazāk traucētu tiem, kam ir "savādāka gaume"? Respektīvi, kā minimums, lielus dubļu aizsargus; ļoti vēlams arī priekšā novietotas kameras un aizmugurē novietotus ekrānus. Atšķirīga bet citiem netraucējoša gaume ir tad, ja tu izvēlies nokrāsot savu sedanu rozā krāsā un to aprīkot ar niķelētiem riteņu diskiem - bet vēlme pēc mašīnas, kurā nevis ērti jāiesēžas bet jāierāpjas, un tas nekas ka citiem diezgan neslikti traucē - tas ir bišķi cits stāsts...

msh 18.09.2020 13:08

Kur ir robeža? Droši vien izmēri.

Kur ir etalons? Etalons ir tāds ka mašīna ir metāla kaste ar riteņiem kas sastāv no metāla diskiem un gumijas riepām Pastāsti labāk kas tas par etalonu ka normāla augstuma riepas ir "neglītas" un "baloni", kur tāds etalons atrodas? Par līdzīgajām mašīnām, nesmīdini - tavas vēlmes ir aprakstāmas ar tādiem pašiem vārdiem - tu varbūt vēlies lai tava mašīna izskatītos īberīgāk nekā citas, bet visām jāatbilst vienai modei, ja ne - "neglīti". Visbeidzot par sievietēm - nu skumji ka tu esi tāds sekls cilvēks kurš cilvēkā saskata modīgo kosmētikas "skaistumu" bet ne dabīgo. Kas tas vispār par tādu skaistumu kurš no rīta rodas esam palicis spilvenā...

msh 18.09.2020 12:53

Vai šitā ir smuki?

msh 17.09.2020 21:09

Tas ko tu raksti pamatā attiecas uz visādiem "krosoveriem", lielākoties uz golfa klases mašīnām bāzētām kastēm kurām ir iedotas īpašības, kuras atņemtas mašīnām, uz kurām tās ir bāzētas. SUVos nav sevišķi viegli iekāpt, tiem mēdz būt sliekšņi uz kuriem pakāpties...

msh 17.09.2020 20:03

Kur tev tavā tačkā ir paslēpies "vieglais"? Vieglais ir piecsimtais sedans vai tūrings, nevis tavs "gribu būt iks pieci".

Tavs stāstījums par izmēriem galvenokārt ir stāstījums par cilvēku problēmām ar galvu. Kā mēs tikko noskaidrojām - normālas vai puslīdz normālas riepas izskatoties pretīgi; ja mašīna izskatās kā mašīnai jāizskatās, fuj pē, ja mašīnas riteņi izskatās pēc karietes riteņiem, cool. Un kad jau reiz wannabesport/wannabekarietes izskats ir pirmajā vietā - susprise, surprise, izrādās ka tās karietes riteņu gumijas uzlikas maksā dārgi. Pēc tam mēs vēl uzzinām ka pseidodžipus vajag, jo pie mums ir slikti ceļi - protams, pa bedrainiem ceļiem braucot vislabākā disku un riepu kombinācija ir 20" zemprofils, nu kā radītas priekš pseidodžipa...

Bet tā uzpūstā scenika mizas tu te piesauc ne pa ķeksi - tam ir īpatnējs riepu izmērs, jo ražotāja inženieri ir aprēķinājuši ka tā var savienot vajadzīgo saķeri un nestspēju ar pēc iespējas mazāku rites pretestību - līdzīga situācija kā ar i3 īberīgajiem ripuļiem. Tikmēr tavas 20 collu mizas ir kaut kas diametrāli pretējs - rites pretestību, salīdzinot ar tām, kas mauktos uz 18" diskiem, tās visdrīzāk tikai palielina.

msh 17.09.2020 19:44

Labs mēģinājums, bet pilnīgi garām, bet nu ko var gribēt no cilvēka kurš mēģina otram piesiet kompleksus. Bet nu gadās; neesi vienkārši vēl sapratis kādi vaļasprieki, mode un vecums mēdz būt sievietēm kuras pārvietojas ar stilīgām un dārgām mašīnām - tās, kas neietilpst tajā grupā, ja stūrē kaut ko lielu, tas visdrīzāk būs buss vai kabluks.

msh 17.09.2020 19:36

Nu un priekš kam to augsto sēdēšanu? Patīk augstā sēdēšana - pirms pirkšanas vajadzēja iedot pabraukt [vai vismaz iekāpt] kādā nopistā T4 busā un belarusā. Belarusā, lai pēc tam, kad esošais variants - pārvietoties sēžot uz virtuves taburetes - liksies par zemu, saprastu kāds ir nākamais līmenis...

msh 17.09.2020 0:22

Nuja, slepkavas drošība.

Ja tādi bija tie argumenti, varēji viņai piedāvāt kādu A4 quattro vai kādu subāru...

msh 17.09.2020 0:19

Nepaliec smieklīgs. Lauķa aizspriedumi varētu būt uzskats ka visi tie mēsli dod skaistumu...

msh 16.09.2020 19:03

66 ja skaita klāt trīs priekšgājējus modeļus, ar kuriem diezgan daudz kopīga.

Mani tajā kastē sevišķi fascinē tā varēšana pārskrūvēt jumtu...

msh 16.09.2020 18:21

Cik no visas pasaules defenderiem brauc mālainā kalnā? Nūūū... Es domāju ka diezgan liels procents - neaizmirsti ka iepriekšējais defendera modelis kuru pārtrauca ražot diezgan nesen, pēc 33 gadu ilga ražošanas cikla, bija darba zirgs, nevis krāna garinātājs.

Abet par to pēdējo, pseidodžipos reti pie stūres sēž skaistas sievietes, pamatā neglīti krokodili, kuri savu dabisko skaistumu norāvuši podā, uzmālējot puskilo špahteles, nokrāsojot matus, pielīmējot nagus utt...

msh 16.09.2020 12:52

Kāpēc lai elektronika kaut ko spētu? Kad ir runa par bezceļiem, elektronika ir tikai lēti centieni izlāpīties izmantojot mašīnā jau esošās sistēmas, lai nevajadzētu mašīnu aprīkot ar adekvātiem dzelžiem. Kā tev šķiet, kas ir labāks - fiziski bloķējams diferis vai EDL? Protams ka bloķis; tas pievada visu griezes momentu ritenim kuram ir saķere, kamēr EDL pusi griezes momenta atstāj otras puses bremzē. Tas pats ar piekari, kur elektronika un kosmosa risinājumi piekarē ir domāti lai ceļa mašīnai mēģinātu piedot kaut kādu bezceļu funkcionalitāti, bet gala rezultāts, protams, sanāk sūdīgāks nekā pilnvērtīgam džipam [kurš ir draņķīgs uz ceļa]...

msh 15.09.2020 21:07

Vari man nestāstīt kā ir pierīgā; tajā elles priekškambarī mēdzu mīcīties vidēji reizi mēnesī, parasti gan man veicas braukt pareizajos virzienos un/vai laikos, skatoties uz pretībraucošiem vilcieniem. Pagājušopiektdien gan pašam sanāca ap sešiem mīcīties pa dižās pilsētas centra korķiem un pēc tam vēl braukt pa tīnūženi - protams ka ārpus dižās pilsētas galvenais bremzējošais faktors bija fūres; līdz dabūju mierīgi pabraukt, nācās vispirms kādas četras fūres un to astes nokost.

msh 15.09.2020 18:32

Un? Problēma jau ir nevis fūru skaitā bet tajā, pie kāda ātruma tām nostrādā ierobežotājs... Ja fūrēm atļautu tādu ātrumu kā autobusiem - šī problēma pazustu.

msh 15.09.2020 18:28

Kur es esmu saskatījis daudz sēņotāju ar lietuvas numuriem? Tepat, manā rajonā, uz liepājas - klaipēdas šosejas, abās robežas pusēs. Šajā robežas pusē - ja brauc pa šoseju un pietuvojies mašīnai ar lietuvas numuriem, zini - tas būs šausmīgs sēņotājs - protams, jo normālajiem braucējiem pietuvoties nesanāks, bet lidotāji paši pietuvosies - un tādus sanāk redzēt pietiekami daudz. Tajā robežas pusē - ļoti daudzi nepazina CSN sadaļu par ātruma ierobežojumiem un tajā vidējā ātruma fočiku posmā pret sventāju velkas uz ~70, jo ja jau reiz pirms tā posma pirms pāris krustiem ir 70 ierobežojums, tātad noteikti tam posmam arī ir tāds ierobežojums - un ņem un masveidā velkas. Turpinot tālāk pa to pašu ceļu, kur jau sākas divas joslas katrā virzienā, bet ar parastas šosejas statustu, pietiekami blīvā satiksmē pilnīgi normāli ja labā josla iet uz -10, bet kreisā josla iet uz +20 - kā redzi, sēņotāju pietiek veselai joslai. Liela daļa nemāk ieslēgt lukturus, par ko mans lietuvas brālēns brīnās, jo lukturu lietošana viņiem izrakstīta tāpat kā mums; es tāpēc ja pa mūsu šoseju kāds nāk pretī bez ieslēgtiem lukturiem vispirms cenšos saskatīt kādas valsts numurs, jo ja tas būs lietuvietis, mirkšķināt visdrīzāk būs pilnīgi bezjēdzīgi. Visu to pašu var novērot arī uz citiem lietuvas mazajiem celiņiem; tā kā es esmu mazliet izklaidīgs, leišu sēņošanas paradumi retāk izmantotos ceļos man mēdz likt lauzīt galvu - vai priekšējais velkas uz 70 jo ceļš mazliet nelīdzens, vai es vienkārši esmu palaidis garām kādu ātruma ierobežojumu?

Taisnības labad gan jāsaka ka es pieļauju nelielu iespējamību ka te varētu būt tas faktors, ko te piemin dižās pilsētas apvidū nedēļas nogalēs - tā kā palangas apvidus piesaista daudz atpūtnieku no lietuvas platā gala, un tie lietuvieši kas brauc pa mūsu šoseju [posmā līdz nīcai vasaras laikā mašīnas ar lietuvas numuriem ir smagā pārsvarā] pamatā ir tūristi - ir neliela iespējamība ka tur ir nolasījies neparasti liels procents ar tiem, kam mašīnas vadīšana sagādā problēmas. Bet kaut kā nevarētu teikt ka ziemas sezonā galīgi nebūtu leišu sēņotāju - vienkārši mašīnu mazāk, tāpēc mazāk iekrīt acīs....

msh 15.09.2020 18:05

Kur ir garantija ka tam dīzelim sūknis nepielaidīs degvielas sistēmu ar skaidām?

msh 14.09.2020 21:34

Nu nezinu - kad man golfā bija 1.3 60 zs nemotoriņš, nejutu nekādas īpašas problēmas apdzīt, kaut vai ar pilnu mašīnu.

Tajā pašā laikā atceros situāciju - braucu pa šoseju, priekšā brauc parasts pliks B3 A80, priekšā rodas fūre - pienāk izdevība to apdzīt, noskatoties kā tas A80 paātrinās, pie sevis žēli nodomāju "jā, viņam ir viens astoņi..." ...

msh 14.09.2020 21:16

Te tā paša lietotāja viģiki, kuros viens otrs skats mani padara nervozu...

msh 14.09.2020 20:45

Bik papētīju par to vaiņodes dzelzceļa līniju - wikipēdijā rakstīts ka desmitajā gadā novāca sliedes no liepājas līdz priekulei bet tālāk tās ir - divpadsmitā gada gūgļa streetview arī rāda ka vaiņodē sliedes ir, un šī gada satelīta bildes arī liek domāt ka tur sliedes ir. Par iztrūkstošo tiltu starp priekuli un liepāju pār vārtājas upi izdevās atrast ka tas 13. gada rudenī ir ticis nozagts...

msh 14.09.2020 20:07

Spriežot pēc tā kas rakstīts wikipēdijā, tai dzelzceļa līnijai ir līdzīgs statuss kā pie mums alūksnes - gulbenes bānītim, tā ka nav nekas īpašs ka tur tās sliedes vēl ir.

Man vispār palika interesanti, kā būtu normāla lieluma ričuku aprīkot ar līdzīgu uzparikti, tik tādu, lai ar viena vai divu kloķu paraušanu varētu velosipēdu pārkonfigurēt spējīgu braukt pa ceļu, lai varētu pamukt no sliedēm, un pabraukāties pa mūsu atlikušajām dzelzceļa līnijām...

msh 14.09.2020 19:13

No attāluma? Kamēr tu sēdēsi tajā attālumā no fūres, tev pa vidu tur vēl citi salīdīs...

msh 14.09.2020 19:10

Nu jā, visādi lidotāji tā diezgan bieži mēdz darīt. Man joprojām labā atmiņā palicis atgādījums no pagājušā gada, kur rīta agrumā viens mudaks, simtdesmitnieks ar B7 A4 mani apdzina pirms tukuma - jelgavas šosejas krusta, lai man priekšā sadzēstos uz 85; nebūtu tur pretī tas dzelzceļa pārvads, būtu viņu principiāli nokodis, gāzes pedāli neaiztiekot.

Attiecībā par tavu viedokli par manu golfu - tev ir tipisks četru katlu kuļmašīnas dudinātāja viedoklis, tu esi kāds trešais vai ceturtais kurš tā iedomājas, par pārējiem es labi zinu ka viņi brauc ar gurdeniem un neatsaucīgiem dīzeļiem, tu noteikti nebūsi izņēmums. Man ir 2.0 8v atmosfēra, caurplūdnieks, kam pieskrūvēta 1.9 TD kārba, vārdu sakot, 1) man ir gara kārba 2) es ar mašīnu nevis vienkārši pārvietojos, bet braucu tā lai to varētu izbaudīt - to ka ar šito kārbu var apdzīt trešajā robā, atklāju tik pirms kāda gada [ieliku to pirms diviem gadiem] - ieliekot pie tiem 80-90 trešajā robā, pulkstenī ir bik virs 4k [apgriezieni pie kuriem ir max griezes moments], un ar to robu stiepjot, ierobežotājs iestājas pie kādiem 150 kmph, vai bik augstāk. Ar piekto es arī mierīgu varu apdzīt [reizēm tā arī daru], bet nu tad ir kā ar tavu dīzeli, tu urbini degunu un spidometra bultas lēnām kāpj uz augšu, garlaicīgi un neinteresanti. Ar iepriekšējo, 2.0, kārbu parasti apdzinu piektajā, ar šito, lai kompensētu kārbas argumu pasāku lietot ceturto līdz atklāju ka trešo arī var lietot.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti