Nozīmīgi strauja autoparka elektrifikācija Eiropā sāksies no 2023.gada, Latvijā no 2026.gada. Taču 2030.gadā jauni auto būs nopērkami gandrīz tikai elektroauto, tas ir pēc 9.gadiem, vai esam tam gatavi?
Nozīmīgi strauja autoparka elektrifikācija Eiropā sāksies no 2023.gada, Latvijā no 2026.gada. Taču 2030.gadā jauni auto būs nopērkami gandrīz tikai elektroauto, tas ir pēc 9.gadiem, vai esam tam gatavi?
Kad pienāks 2030, paskatīsimies.
Ne jau mums par to galva jālauza. Paši pūta, paši dega
nu droši vien, tādā gadījumā vēl kādus gadiņus hibrīdauto būs vissaprātīgākā izvēle
Ja vien PLUG-IN hibrīds nebūtu 2 x dārgāks par tādu pat benzīnnieku.
Jārēķinās, ka vienai daļai nāksies pārsēsties uz elektrisko sab. transportu. Visiem elektroauto nesanāks. Vismaz ne pie esošajām akumulatoru tehnoloģijām.
Arī elektrības ražošanas jaudas tam visam netiks līdzi.
Ja arī, varbūt, elektroauto lielākā daļa varēs nopirkt, tad elektrību nevarēs atļauties tā "pildīt".
Ja eiropā strauja elektrifikācija sāksies no 23 gada , tad pie mums japieskaita klāt 15 gadi kad šie auto ar pusprāgušām baterijām atceļos pie mums. Neizskatās, ka pie šadas saimniekopšanas mums varētu uzlaboties ekonomiskā situācija ,ka vsirums varesim pat pēc 15 bgadiem atļauties igādāties jaunu auto.
Ar solāro
visu gadu glabājot Latvijas saulītē, 45 grādu slīpumā pret dienvidiem, solārais jumts saražo dažus simtus km.
Tak nepārdzīvo, piepērc autonomo dīzeļģenerātoru. Neierobežots range un zilie nr
Līdz ieviesīs pārbaudes uz ceļiem un visiem ar darbojošos dīzeli bagāžniekā braucošajiem to dīzeli iespraudīs dienvidgalā.
Cik stlubam jābūt cilvēkam, lai izvilktu kā pētījumu vienas tendences ekstrapolāciju nākotnē, neņemot vērā nekādas izmaiņas no blakus procesiem?
Ir jau atrasts okeānā krietni vairāk kobalta rezervju, kā pašlaik oficiāli ieskaitītās pie iegūstamām. Tikai uzskaites īpatnību dēļ tie vēl neskaitās pie iegūstamajām rezervēm.
Arī recyclings no nolietotajiem katodiem kļūst arvien populārāks.
Līdz ar to apgalvojumam, ka kādā noteiktā gadā beigsies kobalts ir ne vairāk pamatojuma, kā tādam pašam par naftu.
Litija bateriju pārstrādē pagaidām atgūst ļoti maz no vajadzigajam sastāvdaļām, tādēļ uz to es neliktu, kaut darit to tāpat nāksies, jo citadi būs ziepes ar piesārņojumu ....
Daudzas lietas no okeāna neiegūst, jo tas nav finansiāli izdevīgi, tādēļ atradnes vēl nav "sazvejots" materiāls !
"darit to tāpat nāksies, jo citadi būs ziepes ar piesārņojumu"
Kā tā?! Vai tad tavi zaļie komunisti neizdomāja visu līdz galam, pirms sāka uzspiest pasaulei savu piesārņojuma ziepes atrisinošo politiku?
Kaut ko būsi sajaucis ar zaliem komunistiem nekad nekada sakara nav bijis, un nekad atbalstijis neesmu. ;)
Kaut kā nemanīju, ka tu būtu pret Baidena uzvaru vēlēšanās uzstājies... Diez vai būšu sajaucis ;) Tev tik negribas skarbo patiesību atzīt.
Kopš pie varas nav Tramps, man ASV politika vairs nesatrauc, tikai ar vienu aci tai sekoju ... jo ātràk "zaļums" aplauzīsies ASV jo labàk, vai arī otrādi, ja būs labs risinājums pat vēl labāk. Štatos abu partiju konkurence ir pietiekama, lai visu "netīro veļu" 35 reizes paspētu "pārmazgāt".
Reku normāls pamatots apraksts kas ar to kobaltu ir. nevis dzeltens sūds.
blog.energybrainpool.com/en/is-there-enough-cobalt-to-meet-the-need-for-batteries/
Tu arī esi no tiem kas tic ka no baterijām var atgūt 99% izejvielu ???? Parādi man to procesu, kurā tā notiek, tajos procesos kas ir pieejami atklātībai un nav tups 99,9% mārketinga bulšits marketologi runā par kaut ko zem 60% un reālā dzīvē es teiku ir labi ja puse, bet nu tādu precīzu datu man nav, jo pārstrādā šobrīd ļoti mazu daļu ...
bateriju dažādība pie tam rada lielāko daļu problēmu !
šī ziema varētu pielikt treknu punktu elektrifikācijas sapņiem eiropā - elektrības cenas, kas vairākas reizes pārsniedz naftas enerģētiskajā ekvivalentā + reāla iespēja regulāri pasēdēt pie svecītes/rolling blackouts
Pie tam astronomiskā elektrības cena noteikti nevilinās pārsēsties uz EV.
Ņemot vērā,ka 1/3 domā aptuveni tāpat, iespējams ir riktīgais brīdis iepirkties zemajā pieprasījumā. Parasti gan publika, kas var atļauties EV, plāno labāk un nepakļaujas pūļa panikai
1) kas Tev liek domāt, ka elektrisko auto pircēji ir kāda īpaši gudrāka kategorija?
2) vai ir info, ka laikā, kad auto ir kļuvuši gauži nepieejami un dārgi, elektriskos met pakaļ par puscenu?
1. auto cena
2. nē, bet Kasiņa skatījums norāda uz izmaiņu klasiskās ekonomikas piedāvājuma/pieprasījuma līknē.
Es pats pgdm atturos tajā virzienā skatīties, jo 1. man ir dienesta auto; 2. domāju, ka reāls tas auto paliks, kad sakārtos ātru lādēšanu. Tad arī cenu un svaru nedzīs baterija, un nebūs jāplāno maršruts ar nakšņošanu lādēšanai.
Par cenu - atļaušos uzskatīt, ka Tu domā aplami.
Ja domā, ka dārgāku auto var iegādāties vien gudrāks cilvēks, tad tā varētu teikt par auto pircēju, kā autiņš maksā, piemēram, 100k, jo kurš katrs tādu vis nepavilks. Elektriskie maksā dārgāk, bet ne neaizmaksājami.
Kāpēc tādus nepērk "vienkāršā tauta"? Neiznāk neko izdevīgi. Gan jau kādam sanāk izdevīgi, jo diendienā maršruts ietver sabtrana joslas, auto bezmaksas parkingu, uzlādi darbā u.c. faktorus, bet domāju, ka daļai šāds auto ir tāpēc, ka tas ir modē. Sauksim to tā. Vai tas liecina par labāku plānošanu? Diez vai.
Nevis gudrāki, bet prasmīgāki naudas lietās. Pamatā pragmātiskāki un vairāk rēķinošāki. Tāpēc jau ir sapratuši, ka enerģijas cena ilgtermiņā nav uz palikšanu. (Izņemot, ja 2020 cenas uzskata par atskaites punktu.) un nepavelkās uz pliku klaigāšanu.
Parastai tautai vnk jāizšķiras starp Octavia un e-Tron. Un tur vienos vārtos. Pārtikušai - RangeRover / e-Tron..... Pa manam tur arī vienos vārtos, bet tas nav tik viennozīmīgi
No kurienes apgalvojums, ka prasmīgāki naudas lietās? Varbūt tieši otrādi.
Ir ļoti tuvredzīgi piesaukt vienu 1 kWh izmaksas komponentu, ignorējot kaut vai to pašu būtisko iegādes cenu. Tad nu parēķini, cik ilgā laikā atsitīsi to starpību starp benzīnu un elektrību, nemaz nerunājot par citām neērtībām. Savulaik rēķināju atšķirību starp golfu un e-golfu. Tolaik man sanāca, ka nobraucot 180k, izlīdzinās. Jā, 180k... Tagad droši vien starpība būs mazāka (atmetot pēkšņo elektrības cenas pieaugumu), bet apgalvot, ka tur ir rēķināšana - nu, nu. Man jau liekas, ka tas neliecina par pragmatisku rēķināšanu, bet pirkšanu, JO GRIBAS.
Saprotams, ja sākam runāt par Range Rover kategoriju, tad es varu piekrist, ka visticamāk šie ļaudis patiešām spēj pelnīt vairāk par vidusmēru un pirkt auto, ko gribas, nevis tāpēc, ka tas ir izdevīgāks, bet kāpēc visus ierindot šajā kategorijā? Ir arī prastāki elektromobiļi 30k+ kategorijā, kas tāpat ielām vizinās. Kas tad ar tiem brauc? Prātīgi rēķinoši ļauži, vai tomēr ne?
Udo Panenka ir ATS Automation Tooling Systems globālā rūpnieciskās automatizācijas segmenta prezidents Vācijā — uzņēmums, kas visā pasaulē ražo auto akumulatoru montāžas līnijas (tostarp GM).
"Es dzirdu, ko automobiļu ražošanas uzņēmumu vadītāji paziņo katru dienu," intervijā sacīja Panenka. “Viņiem ir ambiciozi mērķi, taču ne visiem ir stingrs plāns, kā tos sasniegt.
tā kā elementu un bateriju paku dizains nepārtraukti attīstās, ražotāji var ieguldīt miljoniem dolāru akumulatoru montāžas līnijās, kas būs novecojušas, pirms tās tiks izmantotas. Un akumulatoru komplekti, kuru ražošana sākta steigā, visticamāk, būs liela skaita auto atsaukuma cēlonis.
2020. gada otrajā pusē GM, Hyundai un Ford atsauca vairāk nekā 150 000 EV, un tas viss bija saistīts ar problēmām ar pirmā līmeņa šūnu piegādātāju LG Energy Solution un Samsung SDI akumulatoriem.
www.tvnet.lv/7415077/ka-pareizi-ladet-elektroauto-ziema-lai-nenodaritu-kaitejumu-baterijai
Kad šito izlasa, dīzeļa mīnusi ziemā kļūst par baudāmu procesu
Mani vairāk izbrīna ražotāji, kas pilnā nopietnībā piedāvājumā sola tikai EV. Un pat visai drīz. Kā tiem klāsies?
Transporta elektrifikācija ir pārāk sasteigta. Politiķi tikai saka: vajag, vajag; autoražotāju ģenerāldirektori atbild: varam, varam, bet inženieru daudz klusāko: sūdi būs, sūdi būs, neviens negrib dzirdēt. Skaidrs, ka pie šādas steigas tirgū tiks izmests liels skaits pusjēlas produkcijas ar spilgti izteiktām bērnu slimībām.
Piemēram, es atceros no tā krievu video par reno Zoe to, ka īpašnieks pamanījies 2x izbliezt baterijas vadības bloka jaudas tranzistoru plati, mēģinot auto uzlādēt. Servisā īsti nesaprata, kā īpašniekam tas izdevies, bet skaidrs ir tas, ka auto uzlādes sistēmai jābūt diezgan muļķu izturīgai, foolproof.
Es paredzu,ka manam mūžam benzīnmašīnu pietiks atliektiem galiem
Saņēmu zem vidējās bruto algas. Neviens man nefinansēs elektroauto. Un tāpat,kredītu uz kakla negribu.
Tagad enerģētikas krīze labi parāda, kur mēs ejam ar savu elektrifikāciju. Sākumā vajag uzcelt jaunas AES un tad tikai muldēt par elektrifikāciju.
Vācija gan savējās slēgs pilnībā, redzēs, cik viņiem maksās elektrība:
"Pēdējās trīs Vācijas atomelektrostacijas - Emslande Lejassaksijā, Isar 2 Bavārijā un Neckarwestheim 2 Bādenē-Virtembergā - tiks slēgtas "vēlākais līdz 2022.gada beigām", paziņoja Vides ministrija."
Vai viņi nav saslēgti tīklos ar apkārtējām valstīm? ir taūc, vai ne? Tad nekas liels nemainīsies. Pie tam šīs visas 3 stacijas jau ir vismaz 30 gadus vecas. Visticamāk - tāpat jāklapē ciet, un nolēmuši nevis par visām varītēm turēt vaļā, bet - ieguldīt naudiņu citur.
ASV savas gatavojas ekspluatēt 50-70-80 gadus. Kur tu izrāvi, ka 30 gadīgas jāklapē ciet ?
"Florida Power and Light’s Turkey Point Units 3 and 4 became the first reactors cleared by the NRC to operate for up to 80 years."
Protams, ka saslēgta ar kaimiņvalstīm. Pirks no Francijas un Čehijas tāpat kā tagad, tikai vairāk. Un darbinās ogļu spēkstacijas, vēl vairāk, kā līdz šim. Ne jau velti vāciešiem dārgākā kWh Eiropā.
Zemesgramata rakstīja: Es paredzu,ka manam mūžam benzīnmašīnu pietiks atliektiem galiem
Saņēmu zem vidējās bruto algas. Neviens man nefinansēs elektroauto. Un tāpat,kredītu uz kakla negribu.
Un kāds cits ir vainīgs ka esi bomzis? Elektroauto ir ļoti daudz priekšrocības. Pat ar tagadējām elektrības cenām tas vēl joprojām ir lētāks nekā Rīgas satiksmes autobuss.
Kādas ir tās priekšrocības? Uzlādē stundas garumā?
Veicamā attāluma kritums ziemā? Nodokļu optimizācija?
Nosauc kaut vienu, kas nav "pačots" vai vēlme iesipt sani uz citu rēķina.
Ja etalons ir RS autobuss tad pareizā izvēle ir velosipēds...
Mhm, sniega šļurā un ar iepirkumu maisiem. Jūs tur Nīcā visi tādi dīvaini?
Cik dienas gadā ir tā šļura ka tās dēļ visu gadu jābrauc ar mašīnu? Un par iepirkumu maisiem nesmīdini un neizrādi tehniskās domāšanas trūkumu - velosipēdam nav jābūt tādam, kā te viens športists propagandē, plikai žurkai ar rāmi un diviem riteņiem. Ar attiecīgām somām un grabažniekiem - vai piekabi - neredzu problēmu vienā piegājienā ar vienu velosipēdu aizvest pilnu iepirkumu ratiņu saturu. Turīgā vidusslāņa problēmas gan man nav sanācis risināt jo tam nepiederu - lai arī manā īpašumā ir četras dažādas somas, sen neesmu velosipēdam vienlaicīgi bijis uzlicis vairāk par vienu, kurā salien 2/3 no iepirkumu ratiņu satura.
Pēc tam ipsināties ar somu uzlikšanu un noņemšanu un kurglabāt.... danunakui to visu ar visiem velosipēdiem.
KO?! Pisināties ar somu uzlikšanu un noņemšanu? You just made my day. Somām ir divi āķi - ar somu rokās pieiet pie velosipēda un to uzkabina uz grabažnieka - otrā galā to paņem aiz roktura un nokabina. Ļoti sarežģīti un šausmīgi grūti.
Zemesgramata rakstīja: Kādas ir tās priekšrocības? Uzlādē stundas garumā?
Veicamā attāluma kritums ziemā? Nodokļu optimizācija?
Piemēram paātrinajums līdz 100km/h zem 4 sekundēs.
Par 60tūkstošiem neko tādu ar benzīna motoru nevar nopirkt.
"Degvielas" izmaksas.
Nodokļi nav jāmaksā
Autobusā joslas
Stāvēšan centrā par velti.
Komforts - klusums, nekādu vibrāciju, nekādas raustīšanās slēgtajos ātrumkārbu.
Momentāni pieejams pilns griezes moments jebkurā brīdī.
Ļauj minēt zemesgrāmat. Tu esi vecā labā dīzeļpasātiņbraucējs dzimis audzis pēseres, darbojies kā hes.
Stāvēšana par brīvu, atļauja braukt pa sabiedriskā transporta joslām un nodokļu atlaides "automātiski" beigsies, tikko ar "ienākumiem" no atlikušajiem degvielas auto braucējiem vairs nevarēs nosegt ceļu uzturēšanu. Un minēšu ka pie mums tas notiks pēkšņi, tizli un ļoti sāpīgi. "Degvielas" izmaksas, ja nav privātmājas, ir līdzīgas dīzeļauto. Pašizlāde bonusā - aukstā laikā pēc pāris nedēļu nebraukšanas var nākties saukt evakuatoru. Profilaktiskās izmaksas mazākas, par to riepu cenas - uiiiiiiiiii. Par iegādes izmaksām pat neizteikšos. Bankas lielāko daļu Latvijas braucēju vnk uzreiz pasūtīs uz mazmājiņu.
Un kāda jēga no 4 sekundēm līdz 100, ja to ikdienā legāli nevar izmantot? Uz šosejas tas tikai mudina taisīt bīstamas apdzīšanas, riskējot ar lielu dzelžu un gaļas kaudzi rezultātā.
Pirmās divas rindas - kā uz to skatās. Pazīstams cilvēks uzbūvēja B3 audī kurš izpuļķē to tavu lētā gala tesloni vienos vārtos 5k budžetā, pašas mašīnas iegādi [20vq, laikam bija pusotra paka] ieskaitot. Protams ka ar 500 zs un 12 sekunžu ceturtdaļjūdzi ir par maz [cik bija krutākajam teslonim, 10 sekundes?] tāpēc tagad viņš iztērējis vēl dažas pakas visādiem kaltiem dzelžiem lai uzbūvētu motoru kurš neizdotu īpatnējas skaņas, nekūpētu un attīstītu 700 zs. Un nebaidies - jaunām mašīnām ar benzīnniekiem joprojām pastāv šāda iespēja - jaudas celšana - tikai pateicoties dažādām ekofašisma normām tā ir relatīvi dārga, bet tāpat - neredzu īpašu problēmu panākt lai jauns golfs sasniegtu simtu tajās tavās četrās sekundēs; rietumos ir arī kantori kas piedāvā šādus pakalpojumus. Tas viss, protams, ja piemirst cik mašīna ar šādu paātrinājumu ir bezjēdzīga Latvijas apstākļiem un bīstama vadītāja apliecībai...
Degvielas izmaksas ir parazitēšana uz citu rēķina jo nav akcīzes - pārējais ir smuki sakāpis. Pie esošajām cenām cik tev vispār sanāk eiras uz simtu?
Nu re - nodokļi nav jāmaksā, autobusa joslas un stāvēšana par velti...
Ērtums ar klusumu un vibrāciju trūkumu - kāda mašīna tev bija pirms tesloņa, 1.6D otrais golfs ar plastmasas paneli? Jā, nu šausmīgi briesmīgi pieciest tevis nosauktās dabas parādības mašīnā kas jaunāka par 20 gadiem...
Momentāni pieejams griezes moments jebkurā brīdī? Tiešām? Tam teslonim nav vilkmes kontrole? Ja ir, tad tu melo, ja nav, jūtu līdzi - ir gadījies pabraukāties pa slidenu grīdu ar elektrokāru un saprast cik ļoti smagi sūkā dirsu "pieejams pilns griezes moments jebkurā brīdī".
Neviens normāls vidusmēra cilvēks neieguldīs naudu tajā B3 supermiskastē. Vienīgais arguments ir tāds ka jā, Golf R vai Golf GTD ar čipu varētu konkurēt līdzi Teslatosterim. Bet būsim godīgi - pagaidām Teslatosteris ir bezjēdzīgs sūds ar ļoti apšaubāmu Quality Control.
Neviens pie pilna prāta esošs cilvēks arī nevēlēsies mašīnu kas līdz simtam ieskrienas četrās sekundēs.
Kapēc? Golfs vai Audi vai tas pats Poršs ar sportzpaket ir tīri konservatīva izvēle.
es no tevis bomzi neko citu negaidīju.
tavs liktenis ir salt un mīt pedāļus, ar tādām dotībām nekas cits diemžēl nespīd
un nevajag saukt citus par parazītiem. pats tu esi visīstākais parazīts autogāzes mīļotāj.
Salt? Tu esi kaut ko sajaucis - salt ir tavs liktenis, tu esi izvēlējies no laba prāta elektrisko spēļmantiņu Es vai nu braucu ar golfu, kura apsildi, un sevišķi to, ka tās izmantošana pēc paša vēlmēm neietekmē nobraucamo attālumu, tu varētu tikai apskaust, vai arī ar velosipēdu, kur man ir grūti notrāpīt pietiekami plānu apģērbu lai jūtami neiesvīstu
Es esmu visīstākais parazīts? Es maksāju ceļa nodokli, es maksāju akcīzi, man reizēm sanāk maksāt par stāvvietām, es nebraucu pa autobusu joslām. Tas ka es nevēlos speciāli maksāt lielus nodokļus lai vicinātu vēdeklīti nav parazitēšāna ;)
Pedāļu mīšana kāreiz ir iespējami visekoloģiskākā izvēle, ja vien tas nav sporta nolūkos...
Forši, ka pat daudzi autobraucēji, lai cik ekonomiski to braucamie, bieži izmanto savu muskuļu darbu!
Vai nav jocīgi, ka sportisti netrennējas uz veloģeneratora?
Kas tiem elektroauto ar tām riepām? ar ko atšķirās?
Nonācu līdz slēdzienam, ka elektroauto ir īsta nākotne. Jo atšķirībā no benzīntanka, uzlādes staciju var uzlikt jebkurā krustojumā vai rudzu laukā bez milzu izbūves pasākumiem (t.i. stacijas var būt daudz un tās dinamiski var pārcelt)
Attiecīgi pagaidām vienīgais šķērslis ir stacijas cena. Ja to inovē uz lētu un vienkāršu, pazūd visi baterijas cenas (jo var likt mazu bateriju) un uzlādes ātruma šķēršli esošajām tehnoloģijām.
Līdz šādam absurdam slēdzienam var nonākt tikai bez apjausmas, cik milzīga ir un cik izmaksā uzlādes stacijas pieslēguma izbūve. Ar ko tu to auto rudzu laukā lādēsi? Ruzdzu laukā vari uzbūvēt vien DUS, kuram kaut ar traktoru var degvielu cisternās pievest.
Ok. nepievienoju: elektrolīnijas maršrutā.
Es nerunāju par milzu elektroauto uzlādes kompleksu. Vienkārša kaste 1-2 auto uzlādei ar kautkādu vispārpieņemto lādēšanas ātrumu. Viennkāršs POS termināls un viss
Elektrolīnijas patiesībā reti iet gar ceļmalām ja vien runa nav par lauku apvidiem ar mazu enerģijas pieprasījumu ... vai pilsētu/apdz. vietu ielām ...
Derētu gan pievienot, jo tev nav ne jaumas, ko tas nozīmē. Nav tām sadales līnijām tādas jaudas rezerves, lai tur uzlādes punktus karinātu. Ir no jauna jāizbūvē visa ķēde, ieskaitot apakšstacijas līdz augstsprieguma līnijām, kuru nav nemaz tik daudz.
Ā, ja, elektrolīnijas maršrutā? Vai tad uzlādes kastes var pa tiešo slēgt pie 10 kV, vai kāds tur bija tas parastais augstsprieguma standarts - ?
Saules baterijas ir risinājums.
Saules baterijas ir risinājums, kā lauksaimniecības zemi pārvērst par degvielas ražotni (nebūsi jau mācījies, kā pasaules pārtikas cenas un lietusmežu izciršanu ietekmēja deinvidamerikas biodegvielas ražošana haips, vai ne?).
Vai pasaule varēs tik ātri elektrificēt savu vieglo auto parku?
Pētījums: izejvielas elektromobiļu ražošanai beigsies ātrāk nekā gaidīts iauto.lv/zinas/pasaule/39808-petijums-izejvielas-elektromobilu-razosanai-beigsies-atrak-neka-gaidits via @iAutolv