Būtu vēlams precizēt, ko nozīmē "atmaksājas"? Jo citādi, jebkurš šajā tūkstošgadē ražotais auto būs uzskatāms par tādu, kas nekad neatmaksājas, ja salīdzināsim ar msh Golfu.
Būtu vēlams precizēt, ko nozīmē "atmaksājas"? Jo citādi, jebkurš šajā tūkstošgadē ražotais auto būs uzskatāms par tādu, kas nekad neatmaksājas, ja salīdzināsim ar msh Golfu.
Veltīgs jautājums - katram tā mēraukla būs mazliet savādāka, ja gribētu kādu šausmīgi precīzu mērauklu šim "atmaksāšanās" jautājumam, tad droši pajautātu profesionālu autoparku turētājiem par EV.
Man piemēram pēc definīcijas no EV patīk tikai Taycan, un es nezinu kā vispār uz tādas kategorijas auto var attiecināt kaut kādu atmaksāšanos ...
Pajautā K. Mendziņa k-gam par viņa Mitsu I-MIEV, un droši ka piestātīs pilnas ausis, cik izdevīgs verķis eskpluatācijā, kaut pie viņa dzīves stila man tāda sajūta ka velosipēds būtu bijis pārāks ...
Pie Mendziņa dzīves stila izskatās ka viņa kurpju kaste ir lai viņš varētu kļūt par elektrisko kastu "ekspertu"
Uzskati ka neatmaksāsies. Vismaz līdz brīdim, kamēr msh golfa izmēra elektroauto ar nobraukumu no vienas baterijas ziemā vismaz 450 km un 100+ kW ātro uzlādi cena nokritīs līdz 20 k€ un zemāk.
skatīsimies, vai dacia elektrolētucis nemainīs tirgu - otrais auto piepilsētas iedzīvotājiem ļoti ok. Ja ir +- normāls uzlādes tīkls, tad nevajag 450km range - apstājies statoilā uz WC, kafijas un sviestmaizes, un palādējies nākamajiem 200km.
Auzas būs ar uzlādes stacijām un elektrotīklu jaudu. 1-2 štepseļus jau diezgan viegli var izveidot, bet benzīntankā ir 6-8-10 pistoles, ko vajag nesalīdzināmi īsāku laiku un daudz retāk. 10 štepseļus var tikai blakus apakšstacijai novietot
Statoilcircle uz e-auto lādēšanas rēķina tiešām vinnētu. Taču tad viņiem uz ceļiem jātaisa lielās ēstuves kā Vācijā, Somijā u.tml. Un ko lai dara tie, kuriem nav paraduma ēst circlēs, taču gribas paēst galapunktā kādā omulīgā krodziņā, kur tuvākais lādētājs ir padsmit kilometru attālumā.
Salīdzinot, piemēram, benzīna Golf, dīzeļa Golf, un eGolf pirms 5 gadiem, secināju, ka 10 gadu griezumā izmaksas ir tuvu vienādām. Domāju, ka pašlaik ir līdzīgi.
Kāpēc?
Nu vienkārši. Ja pislonis ir ar mieru pirkt mašīnu, tad viņš rēķinās ar to, ka dotajā periodā viņš iztērēs naudas summu x+y+z, kur x ir iegādes vērtība, y - degviela, un z - apkope. Jautājums - kpaēc folksvāgenam (vai kādam citam) pārdot mašīnu lētāk, ja viņš zina, ka pislonis var atvēlēt x+y+z?
Elektroauto gadījumā lielāks pīrāga gabals aiziet autoražotājam. Tas arī viss.
Tad, kad pašreiz aktuālajā segmentā, 30 tūkst un uz augšu, EV tirdzniecība sāks buksēt, tad arī parādīsies lētākas mašīnas. Pašlaik izķer tāpat - kāpēc tirgot lētāk? VW eUp vairs nemaz nepārdod.
Gaidu Dacia Spring
bateriju cena $/kwh krīt, elektrokāru cenai arī jāiet lejā. Rīgā var pieskaitīt netiešās subsīdijas - haļavno stāvēšanu un A joslas - tas ievērojami ietekmē izmaksas
Bezmaksas stāvvietas un A joslas - tie ir pagaidu bonusi "pionieriem" ar biezu naudas maku un privātmāju. Pēc tam E-auto procents sasniegs kaut kur trešdaļu no vieglo auto skaita, tas viss pazudīs. Plus nebrīnīšos par akcīzes nodokli elektrībai, jo skanošo ceļu remontam kaut kur dabūt vienalga vajadzēs.
Jāapraksta braucēja ikdienas maršruts.
Optimāli laikam būs ģimenē 2 vai 3 auto un viens no tiem elektro.
20 - 50km līdz darbam un atpakaļ, lādēšana reizi 2-3 dienās, reizēm katru dienu, tad var arī atmaksāties.
Būtībā jautājums ir, kādam jābūt nobraukumam, lai tikpat līdzīga uzdevuma un spēju elektroauto, kā iekšdedzes dzinēja auto, iegādes un ekspluatācijas izmaksu summas izlīdzinātos. Man ir aizdomas, ka tam nobraukumam jābūt krietni lielam.
Esmu vienreiz mēģinājis rēķināt, bet nekādi nevar tikt pie objektīva rezultāta, jo:
1) elektroenerģijas cenas var būtiski mainīties ik gadu;
2) šobrīd ir daudz bezmaksas uzlādes vietas (IKEA, Akropole u.c.), līdz ar to iespējama daļa uzlādes bez izmaksām;
3) nav īsti skaidrs, kāda varētu būt tālākpārdošanas vērtība, piemēram, pēc 5 gadiem, kas varētu būt diezgan optimāls vidējais lietošanas ilgums;
4) uzlādes izmaksas mājā un publiskā uzlādes vietā atšķiras.
Bet mani pašu ļoti interesē šāds aprēķins, jo šobrīd esmu pārdomu procesā, vai vienu no saviem trim auto nemainīt uz EV.
Pēc Gada Auto 2021 testiem man ļoiti iekrita sirdī Honda e. Mobile.de par 24-26 kEUR var atrast labus eksemplārus ar 4-6 tūkst.km nobraukumu. Bet nu distance 150 km pagaidām vēl neuzrunā
1) Jā.
2) Atkarīgs no tā kur dzīvo. Ja IKEA vai Akropole atrodas blakus mājāi, var tur iebraukt palādēties. Man abas minētās vietas galīgi neder, jo atrodas Daugavas otrā krastā un vispār tur parādos retāk kā reizi mēnesī.
3) Ļoti atkarīgs no konkrētā modeļa baterijas "nodiluma". 2014. gada Leaf drīz metīs pakaļ par brīvu.
4) Jā. Un izskatās ka tā arī paliks. Tie, kuri nevarēs lādēties mājās vai darbā, par elektrību maksās to pašu ciparu, ko par dīzeli līdzīga nobraukuma kilometros no 1 uzlādes ekvivalentam. Kurš teica, ka dzīve ir taisnīga
Pats gaidīšu, kamēr parādīsies kaut kas golfa izmērā, taču ar labāku apdares kvalitāti kā dacei ar vismaz 400km nobraukumu ziemā un ātro uzlādi zem 25 k€. Milzu ekrānus panelī un pa gaisu atslēdzamo krēslu apsildi man nevajag. Cerams ka līdz tam laikam ar benzīna auto braukt neaizliegs.
Bezmaksas uzlādi nevar kalkulēt ieguvumos, tas ir marketinga triks.
Un vispār valstij vajag nodokļu masu - ja visi pārsēstos un elektroauto, ieviestu maksas ceļus vai elektrībai akcīzi.
Kā var kas "atmaksāties" tam lietotājam, kuram tas nav piemērots idejiski un tehniski? Meli melu galā.Miljons cilvēku dzīvo tur, kur nav apstākļu privātajai uzlādei.Nerunājot par ev cenu,kura 13x pārsniedz viņu patreizējo auto "vērtību".Vai līzinga maksājumu- kurš to summu pārsniegs jau pirmajos 3mēn.Citam pusmiljonam ikdienas maršruts ir garāks, nekā uzlādes krāns.Kas tā vēl tāda pa modi- 3auto uz 1privātmāju?? Cik lieku riepu deldēs manu assfaltu??
Vispār nupat parēķināju, pie kāda nobraukuma iegādes un degvielas , (enerģijas ) cenas izlīdzināsies starp elektrisko Škoda Eniaq iV 36K EUR un Kodiaq 24K EUR. Starpība cenā 12K, Un, ja ticam Elektrum, ka elektroauto vidējās izmaksas ir 2.50 EUR/100 km. tad nobraukums, pie kāda elektriskais Eniaq iV varētu sākt atmaksāties, nav nemaz tik liels: 155000 km
Es tik ar vienu no saviem auto esmu nobraucis tik daudz - ar Honda CR-V, kuru lietoju 8 skaistus gadus.
Es domāju, ka pagaidām joporjām EV drīzāk ir stils nekā ekonomija.
Tā ir iespēja samazināt ikmēneša operatīvās izmaksas, ja iegādājas bez līzinga, piemēram.
Tātad, apmēram skaidrs. Vajag 10k subsīdijas uz 1 elektroauto, lai pārliecinātu publiku tos iegādāties un nozīmīgu uzlāžu staciju skaita pieaugumu. Ja maina 1/3 Latvijā reģistrēto vieglo auto uz elektroauto, tas būs 219000 auto x 10k subsīdija, kopā būs 2,19 miljardi EUR subsīdijās. Diez vai ES šim cēlajam mērķim tādu summu piešķirs ;)
Kāpēc vajag subsīdijas? Lai bagāts cilvēks savu 3-5gadīgo auto spētu ērtāk nomainīt pret elekto? Vai tiešām šī ir tā automašīnu grupa, kas tik ļoti met tos kaitīgos izmešus, un tik ļoti čakarē dabu?
Auto ražotājiem tas varētu būt pat diezgan izdevīgi. Lietoto auto īpašnieki ražotājus vairs neinteresē, jo nav viņu klienti. Un ja ceri uz kādu labvēlību no ražotājiem, pērkot lietotu elektroauto, palasi kā iet lietoto teslu jaunajiem īpašniekiem. Spēj tik sagaidīt kad tavam auto kārtējo reizi kaut ko atslēgs vai apīsinās.
Vai Elektrum arī saka, cik tu mēnesī maksāsi abonentmaksu par ampēriem, lai tev vispār būtu tā iespēja lādēt to elektroauto ar to pieminēto cenu 2,5eur/100km?
Vai pašu mājas lādētāju tev atnesīs ziemassvētku vecītis, vai tomēr jānoloka monēta no sava maka, atkal?
Manā gadījumā navaktuāli šis, jo ir privātmāja, kas apkurināma ar slitumsūkni, 32A pieslēgums ir un par to maksāju neatkarīgi no tā, vai ir EV uzlādes ierīce vai nav.
Neaizmirsti, ka tam elektromobilim dafiga vajag un ja sagribēsi reizē šo lādēt un darbināt savu siltumsūkni, vārīt tēju, kurbulēt elektrisko plīti - var būt par maz un dabūsi jau pieslēgt ko niknāku. Pieslēgšana, abonēšana u.t.t. u.tjpr.
Nu tad jau lieliski, ka tev jau ir. Redzi, man nav, un manā gadījumā viena paša plika maksa par ampēriem patērēs tikpat, kā ģimenes otrais auto mēnesī padzerās no tankštelles to ļauno naftas izstrādājumu. Līdz ar to, kā primārais auto neder, jo nepietiek kilometru rezerve, kā otrais/trešais neder, jo netiešās lādēšanas izmaksas pārsniedz līdzvērtīga iekšdedzes auto degvielas rēķinu + vēl par to ielieto elektrību arī ir jāmaksā. Šo visu ņemot vērā vairs nekādi 2,5eur/100km diemžēl nesanāk.
Vienam pie 150k sāk spīdēt motora remonts, otram - baterijas maiņa. Var rēķināt, kas ir izdevīgāk
155kkm ir apm 5g.Šaubu nav, šodienas 36k EnqiV pircēji ir gana pārliecināti gan par degvielas un elektrības cenu attiecībām ilgtermiņā,gan par attālinātā darba,virtuālās modes un nano tehnoloģiju (ne)izmaiņām šo 5g laikā.
Cita lieta, ja nu gadījumā kādam (loham..) šodien ir pie rokas nekaunīgi 36k.Kā un par ko tagad tos no viņa izvilkt.Vislabāk būtu, ja viņš justos vainīgs vairākos virzienos.Ka viņam ir, un ka viņš īsti nezin kur,par ko,kāpēc un kam tos atdot.
Tam 1,5k vērtā no 3daļām salīmētā hlama īpašniekam taču ir pie dsas gan zaļā daba, gan zilā jūra.Tapc nav jēgas viņu uzrunāt.Nav viņam ne kauna, ne naudas.Jārunā ar tiem, kam vismaz kaut/kas (pagaidām) ir.
1,5 k€ vērto hlamu īpašniekiem vienā mirklī iedos bietē ar Euro 7 vai ko vēl tur izdomās. Kaut kā jau nanoūdeņraža autobusi jāpiepilda.
650 "Cita lieta, ja nu gadījumā kādam (loham..) šodien ir pie rokas nekaunīgi 36k"
Tev tiešām šķiet, ka visi, kam ir pie rokas 36 kEUR ir lohi? Manuprāt, tieši pretēji - tas drīzāk liecina par finanšu pratību, t.i. prasmi neiztērēt visu naudu patēriņā, bet arī veikt uzkrājumus.
Neuztver tik burtiski viņa teikto, jo EV ir pamatīga luksusprece uz ko arī "caur puķēm" 650 norāda.
Un otrs aspekts - ja tev ir nauda kontā - tātad tāpat kā es esam lohi, jo atbilstoši mūsdienu tendencēm tai visai bija jābūt ieguldītai, un kaut ko pērkot bija jāņem kredīts, un tipa vienīgais par ko bija jārūpējās lai balanss būtu pareizs.
P.S. es ar nolūku neko nestāstu par to kā uz "ne-lohiem" kaudze ar "baltām apkaklītēm" nopelna ...
Jā,nu labi ka ir saprasta jautājuma būtība.Iepriekšreiz te par Lohu tika turēts potenciālais 52k īpašnieks.Ir bijis arī vēl vairāk.Šodien praktiski jebkuras summas īpašnieks ir līdzīgs tai tur vārnai ar sieragabalu knābī.Visu laiku jālido.Tiklīdz kur apsēdies,tā tīkotāju bars apkārt.
Agrāk daudzi piemeklēja auto pēc savām interesēm.Ar vecu auto negribās tālu,ar jaunu/neērtu nav ponta,ar bezmotoru uz bāņa nāk miegs un utt.Tagad- pat ja bija atļauti, izbraukumi tiek sistemātiski plānveidīgi izsmieti (labāk iznomāt suudu),privātīpašnieka izpausmes tiek dedzīgi kauninātas(nepērc ērtu,pievaldi tieksmes,atstāj izvēli Bagātajiem,jo tu (ar tiem 36 vai 52k "makā") vienalga esi Lohs.
Daļa Lohu vispār neattaisno itin nekādas tīkotāju cerības,jo līdz viņiem ir "aizgājusi" sazv.teorija, ka pie vidējajiem 10-15k šobrīd ierobežotā gada nobraukuma vietējajos attālumos ir gandrīz vienalga, ar cik vecu hlamu un ar kādu zupu tu brauc.Galvenais lai daudzmaz kārtībā un vismaz no ārpuses neizskaties pēc Loha.Jo šodien tu īsti nezini,kur un vai vispār brauksi rīt/parīt.
Esmu rēkinājis:
Esošā mašīna: Nissan Primera P12 2.2 dci
Gads: 2002
Mašīnas vērtība: 1000 Eur
Nobraukums vidēji gadā: 15000.00 Eur
Degvielas patēriņš: 5.90 l/100 km
Degveilas izmaksas uz 100 km: 7.08 Eur
Degvielas izdevumi gadā : 1062.00
Izdevumi remontos uz 10000 km, ieskaitot eļļas, filtrus un riepas: 400.00 Eur
Izdevumi remontos gadā: 600.00
Tehnsikā apskate, ceļa nodoklis apdrošināšana gadā: 200.00 Eur
Kopējie izdevumi 10 gados: 17620.00
Nissan Leaf 30 kw 2015 - 2016 (24 kw ir taja pašā cenā, jo jāliek iekšā uzreiz jauna baterija)
Mašīnas cena pēc 10 gadiem vismaz 2000 Eur varētu maksāt baterija kaut vai.
Masīnas vērtība: 9000.00 Eur, pielikeot vēl klāt esošās masīnas vērtību.
Procentos 3000.00 Eur
Gada nobraukums: 15000.00
Elektrības paēriņš uz 100 km 3.00 Eur
Izdevumi uz elektrību gadā : 450.00 Eur
Izdevumi uz 10000 km remontos riepu maiņu utt. 200.00 Eur
Izdevumi gadā remontos: 300.00 Eur
Izdevumi gadā uz apdrošināšanu, tehnisko apskati 60.00 Eur
Kopējie izdevumi 10 gados : 18100 Eur.
Tātad Nissan Leaf izdevumi ir nedaudz lielāki, nevar vilkt piekabi, maza distance, sevišķi ziemā, lēna uzlāde, jāņem kredīts, neērts ceļošanā, jādomā, kur uzlādēt, kā arī laiks ir nauda. Secinājums, labak braucu ar jau esošo mašīnu. Jaunākām elektriskām masīnām izdevumi ir vēl lielāki, pat 10000 Eur vairāk.
un tagad ieliec taj vienadojumaa to,ka tev primera pec 5 gadi bus izrusejusi bundza,kuru ne atmaksasies, ne gribesies metinaat.
ieksdedze vs elektro (pagaidam) jarekina ta: jauns pret jaunu
kad otrreizeja tirgu paradisies elektroauto ar vismaz 40 kwh baterijam, tad varesi rekinat velreiz
Tātad gadi 3..5 vēl jāgaida, bet uz to brīdi esošie EV var izrādīties akmens laikmeta sū...
Šķiet laikam, ka par Primerām P12 nekā nezini. Pat 2002.gada mašīnai rūsu ir grūti atrast.
nav vēl uzbūvēta tāda mašīna, kas nerūsē. Pēc 5 gadi tai būs 25 gadi. Laiks gulties zem preses, gribi, vai nē
Es ar par to brīnos, bet pagaidām nerūse.
Vēl var piebilt, ka diez vai tas Nissan Leaf varēs nobraukt vēl 150000 km bez baterijas maiņas. Un vēl ir jāuztraucas, ka neuzbrauc uz kāda akmeņa, kas var beigties ar baterijas maiņu. Ja skatās uz lētāko kaut cik normālo elektroauto Renault Zoe, kas tagad maksā nedaudz virs 26000 Eur, tad vienkārši stāvot jau bez braukšanas tas pazaudēs 22000 Eur no savas vērtības. Un mašīna ir maziņa un tajā nav vietas, tad jau labak es braucu savā vidējās klases auto ar komfortu un vēl 10000-15000 Eur ietaupu.
Nuuu, Nissans agrāk solīja 8 gadu garantiju baterijām - tobiš, mainīt bateriju, ja tās kapacitāte pēc 8 gadiem ir mazāka par... tā, neatceros, laikam 70% bija. Interesanti, kā tiem Tartu takšiem veicas... tie savā laikā sapirka kaudzi ar Līfiem.
Manā gadījumā vēl ilgi neatmaksātos, ja gribētu sakarīgu EV.
Vēl aizvakar redzēju vienu ar i3 - izskatās, ka taupīja aķus uz visu ko vien varēja - pagriezienus nerādīja, logi aizsvīduši
Bet tīri pa pilsētu ar elektro braukt ir patīkami. Jo daudzas tehniskas lietas, kas start stop gadījumos nav labvēlīgas iekšdedzes aparātam, atkrīt. Dinamika arī iepriecina. Par visu jāmaksā. Bet kā patreiz, ja nav kur īpaši jābrauc ikdienā...?
Skatamies lādēšanas variantus šim konkrētam auto
evking.co.uk/nissan/nissan-ariya-charging-cables/
16 un 32 ampēri 1 un 3 fāzes
Kur tas ir, kur to var dabūt?
16 un 32 ampēri 3 fāzes - privātmājā.
Tātad pietiekami bagāti privātmāju īpašnieki 50-100 km ap Rīgu.
Tas ir, ja viņu ir tik maz, ka nav kādā biezo ciematā jāsāk domāt par papildu lieljaudas pievadu vai pat ģenerāciju.
Un vēl izrādas ka kāds ražotājs pamanās vēl stulbingu tajā visā iepīt:
Pagaidām vēl ir pāragri runāt par atmaksāšanos. Vispirms tirgū jāparādās kaut vienam e-auto, kas varētu konkurēt ar manu pašreizējo. Pilnpiedziņas universālis ar paaugstinātu klīrensu (vismaz 200 mm) un ietilpīgu bagažnieku ar kuru var nobraukt kaut vai 600 km bez uzpildes (ar savu Outback varu nobraukt 620 ar LPG un vēl krietni vairāk ar benzīnu). Kad tāds būs piedāvājumā, likšu excelī izmaksas.
Krotow rakstīja: Statoilcircle uz e-auto lādēšanas rēķina tiešām vinnētu. Taču tad viņiem uz ceļiem jātaisa lielās ēstuves kā Vācijā, Somijā u.tml. Un ko lai dara tie, kuriem nav paraduma ēst circlēs, taču gribas paēst galapunktā kādā omulīgā krodziņā, kur tuvākais lādētājs ir padsmit kilometru attālumā.
Būs jādomā par uzlādes iekārtām pie ceļmalas krodziņiem arīdzan. Patiesībā, to īpašnieki šādi varētu investēt un piesaistīt publiku.
Krotow rakstīja: Uzskati ka neatmaksāsies. Vismaz līdz brīdim, kamēr msh golfa izmēra elektroauto ar nobraukumu no vienas baterijas ziemā vismaz 450 km un 100+ kW ātro uzlādi cena nokritīs līdz 20 k€ un zemāk.
Nekritīsies. 10 gadu laikā, kopš Eiropā ienāca Nissan Leaf, tā cena nav kritusies. arī konkurenti nav neko diži lētāki.
nomiks rakstīja: Esmu vienreiz mēģinājis rēķināt, bet nekādi nevar tikt pie objektīva rezultāta, jo:
1) elektroenerģijas cenas var būtiski mainīties ik gadu;
2) šobrīd ir daudz bezmaksas uzlādes vietas (IKEA, Akropole u.c.), līdz ar to iespējama daļa uzlādes bez izmaksām;
3) nav īsti skaidrs, kāda varētu būt tālākpārdošanas vērtība, piemēram, pēc 5 gadiem, kas varētu būt diezgan optimāls vidējais lietošanas ilgums;
4) uzlādes izmaksas mājā un publiskā uzlādes vietā atšķiras.
Bet mani pašu ļoti interesē šāds aprēķins, jo šobrīd esmu pārdomu procesā, vai vienu no saviem trim auto nemainīt uz EV.
Pēc Gada Auto 2021 testiem man ļoiti iekrita sirdī Honda e. Mobile.de par 24-26 kEUR var atrast labus eksemplārus ar 4-6 tūkst.km nobraukumu. Bet nu distance 150 km pagaidām vēl neuzrunā
Ar EV "no Vācijas" ieteiktu būt uzmanīgam. Cik zinu, tam pašam Leaf atšķīrās Z/Eiropas+Baltijas versijas no R/Eiropas. Neatceros, kas tieši tas bija, bet kaut kas saistīts ar piemērotību skrabākiem ziemas apstākļiem.
imzz rakstīja: Vispār nupat parēķināju, pie kāda nobraukuma iegādes un degvielas , (enerģijas ) cenas izlīdzināsies starp elektrisko Škoda Eniaq iV 36K EUR un Kodiaq 24K EUR. Starpība cenā 12K, Un, ja ticam Elektrum, ka elektroauto vidējās izmaksas ir 2.50 EUR/100 km. tad nobraukums, pie kāda elektriskais Eniaq iV varētu sākt atmaksāties, nav nemaz tik liels: 155000 km
Vēl vajadzētu parēķināt, ka apkopju izmaksām vajadzētu būt lētākām - nav eļļas, siksnas, kādi filtri u.tml. loriņi.
Bet... ir dārgāka KASKO apdrošināšana. Apdrošinātāji vēl tomēr diezgan piesardzīgi skatās uz EV. Pārāk maza pieredze ar remontiem.
Vispār , tas 155000km ir ņemot vērā benzīnu un patēriņu 8l uz 100km, ja rēķina, ņemot vērā dīzeļdegvielas cenu un patēriņu 7l uz 100 km, tad atmaksāšanās nobraukums jau būs 214000 km. Nosacītais nobraukums ir nobraukums, ko var iegūt par 12000 EUR pērkot degvielu. Bet no benzīna vai dīzeļa degvielas patēriņa uz 100km es izskaitu laukā e-auto nosacīto patēriņu degvielā, kas būs 2.5 EUR uz 100 km dalot ar degvielas litra cenu.
KO mūsu 'autožurnālisti' snauž? Dartz taisās Lietuvā skrūvēt kopā kastīti ar 15 kwh bateriju. To, kas pašlaik lētākais
ķīniešu EV
uzladets.lv/dartz-freze-nikrob-ev/
www.motorauthority.com/news/1131130_dartz-s-freze-ev-brand-reveals-first-vehicle
elektrumveikals.lv/lv/majai/e-auto-uzlade/par-elektrotransportu
"Uzlabojas arī sabiedrības attieksme pret elektromobilitāti - 2020. gada bankas Citadele un Norstat veiktās Baltijas iedzīvotāju aptauja rezultāti, ka Latvijas iedzīvotāju atbalsts elektroauto izmantošanai ir 82 %, un tuvāko piecu gadu laikā elektroauto Latvijā plāno iegādāties teju katrs ceturtais."
Katrs ceturtais taisās pirķīt elektroauto? Tad jau tiešām būs jāvelk vēl resnāki kabeļi. Ja tā palasa, tad tiešām, labi mēs dzīvojam. Vismaz skaitļos un aptaujās.
tev jau stāsti vai nestāsti, dzirdi tikai to, ko gribi dzirdēt.
Resnāki kabeļi būs vajadzīgi tikai dažviet. Lielākā daļā valsts jaudu ir cik uziet - agrāk industriālie patērētāji svilināja elektronus uz nebēdu.
Es ne par kabeļiem, es par to "katrs ceturtais". Es saprotu, ka ne jau katrs ceturtais pirks jaunu elektroauto, līdz ar to mana jau senāk izteiktā prognoze, ka būsim Eiropas veco un nopisto elektroauto izgāstuve, sāk piepildīties, vismaz prognozēs.
Kaķiem tās aptaujas, tās var taisīt, kādas vien grib.
Te brīnišķīgs piemērs, kā var iegūt vēlamo rezultātu. Ar humoriņu, bet ideja skaidra:
Vakar ar Fiqsy nomas elektroauto Renault-Zoe aizbraucu līdz Pāvilostai un Jūrkalnei. Kopā 440 km. Ja augusta beigās pie ārgaisa temperatūras 15-18 grādiem enerģijas patēriņš bija 13-14 kWh/100 km, tad vakar pie +1 līdz +3 grādiem 18-19 kWh/100 km, braucot mierīgā stilā. Baterijas ietilpība 52 kW. Turpceļā vairāk kā stundu elektroauto lādēju Skrundā, atpakaļceļā vairāk kā stundu Kuldīgā. Un atdevu auto ar tukšāku bateriju nekā paņēmu.
Te jau arī atbilde par " atmaksāšanos". Pavadīt stundu benzīntankā turpceļā un stundu atpakaļceļā. Lai dievs nogrābstas.
Pat ar zapiņu varēju vairāk nobraukt bez uzpildes.
Vidējam latvietim ar 15k gadā pat rēķinot teorētiski elektroauto neatmaksāsies. Iespējams kādam, kurš izmanto ļoti bieži RS stāvvietas un sabiedrisko joslu vēl atmaksājas vismaz ērtību ziņā.
Vel var atmaksāties kādam uzņēmuma vadītājam kas darbvietā uzlādē pa brīvu.Nu ne gluži par brīvu bet uz darbinieku rēķina.
Nu šito jaukt iekšā bezjedzigi, jo OPEXā mierigi aiziet ari degviela utml. ja tāds ir mērķis ...
Stop,3 sekundēs līdz simtam,tur jābūt sporta auto,jeb kurš katrs uzņēmuma vadītājs tādu nepirks,ja nu vienīgi tāds kur viņa darbinieki ārā strādā praktiski bez cimdiem un krauj ar rokām jo nav iekrāvējs.
Cik dažādi vaditaji, tik dažadi viņu auto, man viens paziņa brauc ar svaigu Jaguāru ... Viens cits pazistams zāļu ražotāja pārstāvniecibā brauca ar svaigu lepnas komplektācijas benzīna Dodge Ram utt. Ja paskatīsies uz SSE Riga(tagad Rīgas ekonomikas augstkola) beidzēju auto, tur vēl visādus brīnumus var atrast.
Un kam viņam Ram,ved zāles pacientiem?
To nu neprasi, domaju ka vienkārši naudas, kā spaļu, tad nu kā grib tā "izrādas" .
reālajā dzīvē nav tāda jēdziena vidējais latvietis....ir vai nu riktīgi biezie ~1%, vai 99% latvieši parastie, tie, kas te tusē. un vidējais tiek dabūts dalot un summējot ienākumus no viena biezā un 99 nabagiem
Vai Latvijā atmaksājas pirkt elektroauto? Aprēķini!
Ja esi ko rēķinājis, lūdzu ieraksti te ciparus!