Kā Latvijā atbalsta elektroauto iegādi, ko vajadzētu ieviest?

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Elektroauto priekšrocības Latvijā ir:

Bezmaksas stāvvietas Rīgā

Drīkst braukt par sabiedriskā transporta joslu

 
WALA Reģ.: 19.06.2002
3 1 Atbildēt

Tauta jūs esat dīvaini, ja tā gribas kaut kam ticēt, tad labāk ticat Dievam, "viņš slauc" tikai 10%. ;)

P.S. un pie reizes ja ļoooti nožēlojat atlaidīs jums jūsu Euro5/6 dīzeļu un benzina grēkus ...

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Ne jau dievs slauc, mācītājs prasa 10%

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Tā ir ar tiem neticīgajiem, es gribēju kā labāk - a tu ņem un visas ilūzijas sagrauj ...

P.S. Ceru ka analoģiju katrs pats spēj saredzēt ...

650 Reģ.: 25.01.2017
6 0 Atbildēt

Cilvēkam (daudziem tūkstošiem cilvēku) ir 2k vērts auto.Viņš "operē" vēl ar 2k iespējamai tā nomaiņai uz "labāku" auto.Sakiet lūdzu, kāda "atlaide" (vai kompensācija, vai atvieglota līzinga iespēja) viņam būtu jāpiešķir, lai viņš parakstītos uz 30-40k vērta elektroauto iegādi? Kurš "garantēs", ka viņš kaut/kādā laika periodā spēs samaksāt līzingu (pēc shēmas "aizņemies atbildīgi") ? Valsts garantēs, vai priekšābaucējs garantēs,lohi apmaksās, vai kas tad īsti te notiks?

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Valsts viņam garantē sabiedrisko transportu pa paša līdzekļiem. Un ja nedzīvo kur brauc sabiedriskais, lai pārvācas uz vietu, kur brauc. Pa paša līdzekļiem. Kaut kā tā.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Tūlīt būs eDacia pa 10K

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Tas, ko viņi pagaidam ir pateikuši, ir, ka Dacia Spring būs līdzīga cena iegādē un lietošanā kā iekšdedzes auto, un ka būs lētākais elektroauto tirgū. Tas var būt arī 15-17-18 tūkstoši. Bet, lēšot, ka tas izstrādājusm Ķīnā maksā ap 8000 (laikam), tad domāju, ka reālā cena ņemot vērā visu iepriekš minēto, būs 12-15 tūkstoši.

Kas vienalga ir ļoti OK.

Visai iespējams, ka tādu nopirkšu.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Bet savu Veco auto tu (protams) utilīzēsi.Vane?Ko? Un tā darīs daudzi.Daži vēl (aiz cieņas) pirms uttilizācijas to apaus ar svaigām Godiojār ražojuma kalošām.Jā.

ps,- beidzamajās 3d beidzot jūtu, ka (manam) vecajam auto strauji pieaug Cena (manās acīs)..

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Pilnu bāku pielejot cena dubultā?

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

galvenais ir nevis cena, bet tehniskie parametri. Var uztaisīt eauto par 5000, ar nobraucamo distanci 50 km... bet kam tāds sūds būs vajadzīgs.

Bet elektroauto nobraucamā distance ar cenu ir ļoti sasaistīta.

Lūk elektriskais auto par 960 usd.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Nuja, bija tā ka psrs laikos lietots žigulis bija dārgāks par jaunu žiguli

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Pirms 45g jauns vaz2101 pēc psrs goscenrāža maksāja 5600 rubļu.Zaz968 bija pa 3700 rub.Bet jauna gaz24volga visus 15800.Nopirkt jaunu/veikalā (garāmgājējs) nevarēja nevienu.Jo tie visi bija jau iedalīti stingri pēc deguniem un nopelniem.Atlika gaidīt- ka nopirks kāds, kam "pienākas" un par 3x cenu uzreiz pārdos tīkotājam no malas.Samaksāt protams varēja "dalītājiem" un nokļūt izredzēto rindas galvgalī.Bet no rokas pārdodamais ar 10km noskrējienu bija tomēr daudz dārgāks, nekā lietots ar 10tūkst (2/3jāJā spidometra riņķī;)).

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Atkal teikas.

Tā jau uzreiz 3x dārgāk, kā tad.

Visa atšķirība bija, ka ar toreizējo deficītu un relatīvo darbaspēka lētumu dajebko stutēja atpakaļ uz ratiem.

Jā, ja varēja tikt pie 'galiem' tad gadu-divus vecu žiguli pārdodot varēja nopirkt cenas ziņā jaunu. Bet cik tad tādu bija? Turklāt bija n tie likumi un liegumi. Mans fāters pirka žiguli no tipa, kam bija pienākusi rinda, bet nebija naudas - un gadu brauca ar tā tipa pilnvaru. Gan jau, ka viņam kaut ko uzmeta pa virsu ar'. Pēc nepilniem diviem gadiem pārdeva, un drusku pieliekot nopirka jaunu, jo bija pienājusi viņa rinda. Tas bija 80. gadu sākumā.

Manu 2 kapeiku vērts viedoklis, kādu nu varu atreferēt.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nav jēgas diži strīdēties- interesenti paliktu bez vērtīgas vēsturiskas info.Katram textam ir zemteksts un konteksts.Jēdziens "3x dārgāk" vnk nozīmē ka "daudz dārgāk".70/80to mijā,kad trūka gan mantu gan naudas, bija radikāli cita cenu veidošanās situācija, nekā jau 80to beigās,kad pieejamo mantu daudzums vairs netika līdzi naudai.Bet 90to sākumā kļuva vēl savādāk.Jautājums, ar ko/kurš tad nodarbojās un no kurienes ir ņemta info.Dažs labs students varēja nopirkt lietotu volgu arī 80to sākumā.Bet tur bez naudas vajadzēja arī smadzenes un tas bija riskantāk, nekā starp radiem,paziņām un ar pilnvaru.Mēs pat neesam "nodefinējuši", kāda kuros laikos bijusi ienesīgākā tā saucamā uzņēmējnodarbe.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

"Visa atšķirība bija, ka ar toreizējo deficītu un relatīvo darbaspēka lētumu dajebko stutēja atpakaļ uz ratiem." - nu, tajā laikā pietrūka visādu mūsdienu metālapstrādes tehnoloģiju, kā arī rezerves daļu kvalitāte smagi kliboja...

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
0 0 Atbildēt

smaidiigais rakstīja: Atkal teikas.

Tā jau uzreiz 3x dārgāk, kā tad.

Visa atšķirība bija, ka ar toreizējo deficītu un relatīvo darbaspēka lētumu dajebko stutēja atpakaļ uz ratiem.

Jā, ja varēja tikt pie 'galiem' tad gadu-divus vecu žiguli pārdodot varēja nopirkt cenas ziņā jaunu. Bet cik tad tādu bija? Turklāt bija n tie likumi un liegumi. Mans fāters pirka žiguli no tipa, kam bija pienākusi rinda, bet nebija naudas - un gadu brauca ar tā tipa pilnvaru. Gan jau, ka viņam kaut ko uzmeta pa virsu ar'. Pēc nepilniem diviem gadiem pārdeva, un drusku pieliekot nopirka jaunu, jo bija pienājusi viņa rinda. Tas bija 80. gadu sākumā.

Manu 2 kapeiku vērts viedoklis, kādu nu varu atreferēt.

Vectēva māsa bija rindā uz Zaz. Pienāca rinda, bet naudas nebija. Mans vectēvs viņu iedeva naudu un paņēma zapi sev.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Mani vecvecāki pie viena no saviem Zaz tika, nopērkot laimējušu loterijas biļeti.

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
0 0 Atbildēt

FB marketplace jau piedāvā Nissan Leaf par 6k€

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 2 Atbildēt

Tā lūk no tiem ķīmiskajiem atkritumiem arī atbrīvojas - pārliek galvassāpes uz citiem, pēc tam kad auto ir kapitāli sevi atpelnījis. Man gan interesē kāda jēga pirkt lietotus EV jo.pēc būtības tie valsts CO2 pēdai nedod neko ...

Te pat tīri aprēķinu metodikas dēļ izskatas ka butu japāriet uz H2 :

m.likumi.lv/ta/id/296651-siltumnicefekta-gazu-emisiju-aprekina-metodika

Un vēl man izskatas, ka atkarība no tā, kā tad galu.galā šo metodiku piemēro, rezultāts ar EV var nemaz nebūt labs ...

Un izskatas ka tas ari bijis par pamatu tai patēriņa jaunajai aprēķinu metodikai, lai EV neizskatītos vienkārši "sūdīgi" ...

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Tik kur lai to ūdeņradi rauj, kaut kā apkārt tas nelidinās.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Pareizais jautājums nav kur lai rauj, jo ir 2 vispārzināmi veidi, bet mani atklāti ļoti interesē kā tajos H2 izmešu aprēķinos ir iekļuvusi konstante kas ir 0.094 - formula ir :

(nobraukums gadā)*0.094/1000

Mums jānopērk kādas 10 H2 tramvaju ūdenraža piekabes, jāvazā līdz - tā lai nobraukums būtu kādu pus-miljonu vērts ( ūdeņradi bāziet kur gribat - nav svarīgi) , un mums neko, nu pilnīgi neko vairs ekoloģijas labā nebūs jādara ...

Kaut gan labāk kādu lokomotīvi vai kaut ko tādu aizvietot, bet lai labi daudz brauc apkārt ...

Pat EV formulā figurē elektroenerģijas ražošanas faktori, bet te "zero", zilch, none ...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti