Uzmeikošu vēl vienu spama vietu, kur padalīties par šofera dienu. Būtu forši, ja šeit nediskutētu bet vienkārši iemetam stāstu, cik "patīkama" Latvijā ir braukšanas kultūra.
Šad un tad sanāk tur braukt. Nekādi nevaru saprast: nu kā var to zīmi un visas uzkrāsotās līnijas nepamanīt?! Bez tam gaišā dienas laikā?! Tiešām varētu domāt, ka tas krustojums ir nolādēts:-/
Bet taisnība, vakar tieši tur nogriezos šķērsielā, jo uz tā krusta strādāja evakuators un bija izveidojies stūķis.
Es tur divreiz dienā braucu,no rīta un pēc darba,pilns ar tādiem kas uz aklo pis pāri bez apstāšanās.Pēc tā kā man pirms trīs gadiem viens ieplēsa sānos ar maksimālu koncentrēšanos izbraucu šo krustojumu,kāja uz bremzes pilnā gatavībā un ātrums ne vairāk kā 50,reizēm pat 40.
WALA rakstīja: Uz lidostas pārvadu nav nemaz tik sarežģīti izbraukt pa no Kantora - ir vismaz 3 ceļi, tiesa nav 100% "taisni" :
1) gar Old Captain, vai gar FedEx tad gar Printful/ Ruuki voleja centru ārā uz luksaforu uz "lidostas ceļu".
2) Pa Stīpnieku ceļu, līdz Robežnieku ielai, tad pa Robežnieku ielu līdz Dzirnieku un pa to līdz luksam.
3) Pa Stīpnieku ceļu līdz Ozolkalnu ielai, tad uz Dzirnieku ...
Neņem ļaunā, bet neloģiskākus ceļus kā Mārupē (kas kur un kā aizved) laikam īsti nezinu Rīgā (varbūt vēl kādā pierīgās miestā), laikam jau tādēļ, ka visas maģistrālās ielas - Daugavas, Kantora, utt. kkur apsprūst/izmaina virzienu vai beidzas. Protams, ja iemanās, tad jau var iegaumēt, esmu daļēji apradis. Bet nu intuitīvi tur reāli nav nekas...un es to saku, kā ilgus gadus dzīvojis Pārdaugavā - Āģis, Bieriņi, Priedes, utt.
Bet nu te jau ne viena Mārupe grēko - visa tuvējā pierīga nosēta ar pudeļu kakliem, dzīvojamām zonām, 30 zonām, 70 uz A1 utml. huiņām. Kā tā varēja satiksmi sadirst hatas pļavās sabūvējot, vēl jābrīnās...Ja Rīgas mēroga būvdarbus sāktu taisīt kaut 3/4 populāros pierīgas miestos, būtu tādi brīnumi, ka nobālētu visas centra šausmas.
Neesmu kadu brīdi tur braucis, bet "jauni stabi" vietām "hostē" gan videjā ātruma radarus ceļa posmā (kā uz Rigas apvedcela pie J-Mārupes) , gan kravinieku vinjetes "slazds" ar automatisku soda naudas piestādīšanu.
Ja tas skaitās krustojums, tad teorētiski arī jebkurš grants ceļš, kurš pienāk pie šosejas ir ar tādu pašu statusu. Iedomājies braucot naktī un visu laiku lūrot pa malu vai ir kāds pienākošais ceļš, līdz kuram ātruma zīme ir spēkā! Pilnīgs idiotisms! Ja vēl pilsētā tas ir ok, tad ārpus pilsētas to vajag atcelt. Braukšanas ātrumu lai nosaka atbilstošas zīmes.
Es runāju par tiem gadījumiem, kur šosejai pievienojas grants ceļš. Vai tas arī skaitās kā krustojums? Dažreiz zīme ir, dažreiz nē. Ķekavas - Rīgas ceļš ir interesants piemērs - zīmes "70", bet pievadceļi daudz. Ātruma ierobežojums līdz nākamajam "krustojumam" - citur pēc tā ir zīme 70, citur nav. Kurš gribēs braukt raustot ātrumu? Nospļaujies, ieliec kruīzā 80 un vienkārši brauc visu to posmu.
Pie Sēnītes - pat ja tas ir kaut kāds svarīgs krustojums, tam ir ieskriešanās un bremzēšanas josla. Kāda vajadzība samazināt ātrumu? Es domāju tie, kas braukuši pa Rietumeiropu, saprot ko es domāju. Kaut vai te pat Polijā viss ir civilizēti.
Pareizāk sakot pirmais sods kopš esmu pie ruļļiem,1999.gadā nopirku savu pirmo auto,1998.gadā tiku pie tiesībām.Tagad nevaru pārdzīvot šo sodu,nav miera,visu laiku biju pareizs,un še tev,Latvijas valsts atradīs kur tevi apzagt.Laikam tur vesals kantoris ar ierēdņiem sēž un meklē variantus kā "likumīgi"(neviens tak neies tiesāties dēļ 20 eur) piedzīt sodus.
ezis71 rakstīja: Pareizāk sakot pirmais sods kopš esmu pie ruļļiem,1999.gadā nopirku savu pirmo auto,1998.gadā tiku pie tiesībām.Tagad nevaru pārdzīvot šo sodu,nav miera,visu laiku biju pareizs,un še tev,Latvijas valsts atradīs kur tevi apzagt.Laikam tur vesals kantoris ar ierēdņiem sēž un meklē variantus kā "likumīgi"(neviens tak neies tiesāties dēļ 20 eur) piedzīt sodus.
Mjā... pats pārkāpj noteikumus, bet, redzies, valsts viņu, nabadziņu, apzogot un vainīgi ierēdņi...
Nu zināma taisnība ezim ir, un atkarībā no tā kur tas radars tur bija - varētu arī pakasīties, tiesa, 20 EUR dēļ nav lielas jēgas, vairāk laika papisīsi ...
Jo CSN nepasaka cik metrus pirms vai pēc krustojuma un kā tev jāsamazina ātrums, to "norāda" tikai max ātruma zīmes, un pieņemot ka tu iekļaujies kaut kādā kopējā plūsmā ir jābūt "drusku dīvainam, lai pēkšņi mestu nost ātrumu, cits jautājums, ja citi to dara un tava "vilkšana" rada bīstamību ...
P.S. tas nav "nejauši, ka radari nestāv uzreiz blakus ātrumu ierobežojošām zímēm ...pieņemot, ka mēs joprojām runājam par satiksmes drošību nevis tupu "iekasēšanu" ...
WALA tak zini kā ir organizēta satiksme ASV, lielā autobraucēju zeme.. Salīdzinoši pēc loģikas, te rēbusu risināšana. Patreiz ciemojās viens no aizokeāna kur viņa rajonā intensīva satiksme. Iedevu auto pastūret ārpus apdzīvotas vietas 😂 Jutos kā ar apmācāmo jaunbraucēju. Un draivotājs teica, ka pa Rīgu nemaz nevēlas stūrēt...Neko nevarot saprast. Nu ok, ASV pie tiesībām var tikt 1dienas laikā. Nekādi kursi nav nepieciešami.🙈
Zinu kā organizēta ( un ne bez kasjakiem, tik tas ka highway automātiski risina dažas "loģiskas" problēmas) , un zinu ka "California drivers", vienmēr un visur brauc +5 mph virs atļautā, pat Sietlā. Pat viens vecāks pāris ar ko kādu brīdi patusēju un pat uz kalniem aizbraucu arī 5+mph visur. Savukārt dzīvoju pie "NewYork driver" kurš caurmērā brauca +/- pēc noteikumiem, izņemot veitas kur stabili zināja ka nav policijas. Un kad ziemā uzsniga Sietlā sniegs, tad kad visi Sietlas ārpilsētā vilkās, visur kur varēja jams ar manuālu RWD E34 ( "notikumi" risinājās tad kad šitie vēl tika ražoti) un vasarenēm, brauca ar "atļauto" visiem slaidi garām ...
Tā ka tā ātruma ievērošana un braukšanas māka tur ar "ar savām tradīcijām/īpatnībām" ...
P.S. cita starpā ir sanācis ASV kamēr metināju saimnieka BMW 2002, pabraukāt arī bez tiesībām, un reiz kopā ar īpašnieku no benzīntankta izbraucu bez gaismām tieši pretī policijai, apstādināja, izstāstijām situāciju, kārtīgi pakratīja pirkstu un ieteica tā nedarīt, lika saminīties vietām un "tīties" ...
atrabotka rakstīja: Ja tas skaitās krustojums, tad teorētiski arī jebkurš grants ceļš, kurš pienāk pie šosejas ir ar tādu pašu statusu. Iedomājies braucot naktī un visu laiku lūrot pa malu vai ir kāds pienākošais ceļš, līdz kuram ātruma zīme ir spēkā! Pilnīgs idiotisms! Ja vēl pilsētā tas ir ok, tad ārpus pilsētas to vajag atcelt. Braukšanas ātrumu lai nosaka atbilstošas zīmes.
Ja ir šāds jautājums, tad nepieciešama diskusija “vai autovadītājiem būtu nepieciešams kārtot teorijas eksāmenus ik pa 10 gadiem?”
Jāsāk ar to, ka vispirms policistiem teorijas eksāmenu derētu nokārtot kaut reizi, jo vēl neesmu sastapis tādu, kurš zinātu CSN. Bet daudz sliktāki par neatsvaidzinātām teorijas zināšanām ir mudaki, kas vispār uz zīmēm neskatās, jo brauc taču pa savu ikdienas maršrutu. Man, vairāk kā nedēļu pēc satiksmes organizācijas maiņas (zinātājiem - E.Melngaiļa ielā) no vienvirziena uz divvirzienu ar atbilstošām lielajām dzeltenajām zīmēm par izmaiņāsm, viens "vietējais" mierīgi mauca pretī, leca ārā lamāties un draudēja saukt policiju, jo viņš te braucot katru dienu un zinot, ka šī ir vienvirziena iela.
WALA jā apmēram tā, viņi parasti orientējas +10%...
Ugga īsti nepiekritīšu. No manis pieminētā stāsta ir taisnība tāda, ka tev braukšanu tomēr traucē nemitīga ātruma limita kontroles monitorings. Viena lieta, ka brauc pa zināmu maršrutu kā karalis. bet svešā vietā vai valstī kur vēl maršrutam jāvelta laiks, šādi rēbusi ir tikai uzmanības novēršanas, jeb stresa/noguruma iemesls. Tad arī vēl auto zīmju lasīšanas un atainošanas funkcija nekorekti strādā. Šis būtu vietā, īpaši ezis 71 situācijā uz lielā ceļa. Neiet runa pa lauku grantenēm, tur vietējie likumi, nekādi pagriezieni netiek rādīti un gaismas tikai 1/2 iedegtas🙈
atrabotka rakstīja: Ja tas skaitās krustojums, tad teorētiski arī jebkurš grants ceļš, kurš pienāk pie šosejas ir ar tādu pašu statusu. Iedomājies braucot naktī un visu laiku lūrot pa malu vai ir kāds pienākošais ceļš, līdz kuram ātruma zīme ir spēkā! Pilnīgs idiotisms! Ja vēl pilsētā tas ir ok, tad ārpus pilsētas to vajag atcelt. Braukšanas ātrumu lai nosaka atbilstošas zīmes.
"Iedomājies braucot naktī un visu laiku lūrot pa malu vai ir kāds pienākošais ceļš"
Ja naktī nespēj pat krustojumus pamanīt, tad labāk sēdi mājās - ko ar stirnu, vai vēl sliktāk, alni darīsi?
Un atšķirt krustojumu no kaut kādas stigas vai lauka nobrauktuves ir visnotaļ elementāri - krustojumos uz sānceļa vienmēr ir zīme "Dodiet ceļu".
Interesantāk ir ar situācijām, kurās par krustojumu neuzskatīta piekļuve ceļam tev dod iespēju izbraukt uz tā, neuzzinot par ierobežojumu. Vai vēl interesantāk - neinformējot, ka izbraukšana ir uz vienvirziena ielas (Europark starp p.Brieža un Rūpniecības).
"258.3. 203., 204. un 205. zīme "Krustojums ar mazāk svarīgu ceļu" (203. zīme – no abām pusēm; 204. zīme – no labās puses; 205. zīme – no kreisās puses). Uz vienas zīmes var būt attēloti divi savstarpēji tuvu esoši krustojumi, un attālumu starp tiem nenorāda. Šīs zīmes uzstāda ārpus apdzīvotām vietām 150–200 m attālumā no krustojuma;"
Šādi var uzzināt vai tas ir krustojums aiz kura pārstāj darboties iepriekš noteiktais ātruma ierobežojums.
Tur pat uz šīs šosejas, nedaudz atpakaļ, ir izbrauktuves no meža, pirms kurām šādas zīmes nav, attiecīgi ātruma ierobežojums saglabājas iepriekšējais.
Nebūsi gluži precīzs savā ātruma samazināšanas/palielināšanas pazīmju identificēšanā - kur un kā pieskaitīsi tos krustojumus, kuri ir vienādas nozīmes, vai tos kuros beidzas dzīvojamā zona(jo tā neprasa papildu ceļazīmi "Dodiet ceļu"). Un tie nav vienīgie "citādāk" identificējamie gadījumi ...
Tāpat arī izbrauktuves no blakusteritorijām nereti "satur" ceļa zīmi "Dodiet ceļu" ...
"Šīs zīmes uzstāda ārpus apdzīvotām vietām 150–200 m attālumā no krustojuma"
Runa ir par ceļu ārpus apdzīvotām vietām. Vienādas nozīmes krustojuma arī ir zīme:
"251. Ārpus apdzīvotām vietām 101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120., 121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 142. un 143. zīmi uzstāda 150–200 m pirms bīstamā ceļa posma, bet apdzīvotās vietās – 50–60 m pirms tā. Ja nepieciešams, zīmes uzstāda citā attālumā, ko norāda ar 801. zīmi."
Vienīga iebilde gan būs pret iecitēto CSN punktu 251. - tas uz šo un aprakstīto iedomāto gadījumu nekādi neattiecas, tā kā "tevi intersējošās" zīmes ir 200+ pēc numuriem.
Man gan ir arī citi iebildumi pret šo definīciju, taču reālas dzīves piemēru ko tev uzdot nevaru atrast ( tur nosacīti "eksistē" mana "hipotētiskā" problēma, taču "neeksistē" ātruma maiņu definējošie paramteri, vai ir citi loģiski faktori, kā tas "pašatrisinās").
P.S. Un vēl secināju ka ceļi kurus Cēsu rajonā no bērnības esmu rullējis ( pat pie stūres) daudzi vairs netiek uzskatīti par ceļiem un krustojumiem ...
Bradypus rakstīja: Jāsāk ar to, ka vispirms policistiem teorijas eksāmenu derētu nokārtot kaut reizi, jo vēl neesmu sastapis tādu, kurš zinātu CSN. Bet daudz sliktāki par neatsvaidzinātām teorijas zināšanām ir mudaki, kas vispār uz zīmēm neskatās, jo brauc taču pa savu ikdienas maršrutu. Man, vairāk kā nedēļu pēc satiksmes organizācijas maiņas (zinātājiem - E.Melngaiļa ielā) no vienvirziena uz divvirzienu ar atbilstošām lielajām dzeltenajām zīmēm par izmaiņāsm, viens "vietējais" mierīgi mauca pretī, leca ārā lamāties un draudēja saukt policiju, jo viņš te braucot katru dienu un zinot, ka šī ir vienvirziena iela.
Jā, to mēs izsenis zinām, ka tev īpaši patīk saskarsme ar policistiem. Lielākajai daļai pisloņu, kas tomēr māk šā tā braukt, tomēr saskare ar ceļu policiju ir visai minimāla.
Uzdod pats sev jautājumu, kādēļ mana saskarsme ar policiju radikāli mainījās mirklī, kad viņi pārgāja no pseidoreidiem uz netrafarētajiem? Ja policijas darba metodēm mainoties un man nemainot braukšanas paradumus, es viņus pēkšņi pārstāju interesēt, tad varbūt tomēr problēma ir viņu pusē.
Un man "patīk" saskarsme ar jebkuru kretīnu, kas ir iedomājies sevi par visvarenu kaut kādā varas režīma amatā, lai izpaustu savu savādāk nepiepildāmo varaskāri. Policija šobrīd man galīgi vairs nav "topā" - bet ir aktivizējušās citas iestādes.
Kas vēl interesanti - ņemot vērā, ka mans nobraukums Latvijā un ārpus tās ir visnotaļ salīdzināms, radikālā atšķirība starp "tikšanās" reižu skaitu ar Latvijas un citu valstu policiju jau pati par sevi ir rādītājs, ka tajā prokrieviskajā mentenē IR problēmas.
Šis skanēs mazliet ciniski, bet par kādu policiju mēs šeit vispār runājam? Savā lauku braukšanas maršrutā ja agrāk es virs 120 pacēlos posmos, kas atrodas 60km no Rīgas, tad tagad jau visādi biezie mani pie tāda ātruma dzen jau pierīgā. Ok, uz lielajām šosejām varbūt vēl ir risks uzrauties, bet uz reģionālajiem ceļiem atrumu ierobežo risks ieraut stiklā kādu buku nevis bailes no ceļu policijas.
Un pat tie kas gadās pa ceļam pilnībā piever acis uz manu +15 ārpus pilsētas pat pie tiem 2 soda punktiem, kas man vēl karājas.
Lai nebūtu pārpratumu - es neaicinu uz likumu pārkāpšanu, kā arī pilnībā atbalstu vēršanos pret tādiem kā es ar visu likuma bardzību, diemžēl cilvēki kas pieņem likumus ir aizmirsuši ka ne jau soda bardzība traucē pārkāpt likumu bet gan soda neizbēgamība visā CSN amplitūdā. Tieši šī iemesla dēļ es tā mīlu satiksmi Vācijas vidienē un rietumos - viss notiek likuma ietvaros, pārdomāti, bet pietiekami raiti lai pat nerastos nepieciešamība kaut ko pārkāpt, un tas pat neskaitot ļoti augsto iespēju norauties pa kaklu no vietējās policijas.
Latvijā vispār diezgan strauji sāk izbeigties tāda faktiska likuma vara, ja tevi nevar sodīt attālināti, tad uzskatām, ka noziegums nav izdarīts. Un tas ir ne tikai CP bet arī daudzās citās iestādēs.
Labāk jau sarunājam, ka tomēr paši kaut kā normāli un piemēroti situācijai izvēlamies tos ātrumus, un man absolūti netraucē ne tavi 100km/h ne kāda 120km/h , māki braukt - uz priekšu, tik ceru ka neiesprūdīsi aiz kāda kravinieka ...
Jo nu pēdējā laikā uz Madonas pusi braucot armijas pārvietošanās (bez pavadošajiem un ne gluži kolonnā bet pa 3 līdz 10 auto) tur pat līdz 20 "sekotājiem" bija ... drusku bija apnicīgi tādus dzīt ...
Nu tauta uzmanās tie kam pa Rīgu jābraukā - šonedēļ laikam visi ceļu labotāji "pārkarsuši" visur kur vien var ir izlikuši reālas lamatas vadītājiem - daudzviet jau tā sašaurinātā brauktuve ( bet ar 2 joslām) jau ir kļuvusi par faktiski vienu joslu, un šorīt Krastmalas pagrieziens uz 13. janvāra kļuvis "tieši" tikpat prikolīgs, gan pamainījuši Krastmalas sazīmētās braukšanas joslas, gan tikko kā pāri sliedēm uz 13. janvāra, tur vienai joslai priekšā "sarkani - baltie norobežojošie stabiņi" ...
Tas tā lai apdrošinātājiem "nebūtu garlaicīgi" ...
Tieši tā, beidz pinkšķēt, pārkāpi - samaksā sodu un samierinās, nākošreiz nepārkāp, vai esi atkal gatavs maksāt, nevis ņuņņā, ka tevi nabadziņu apzog 😂
ehh ko tur brīnīties, es katru dienu redzu minimums vienu "brīnumdari" visbiežāk jau tos kuri "skrien" garām vienmēr un visur, lielākoties bez lielas jēgas/ieguvuma ... Bet nu pēdējās dienās arī to kuri vienkārši brauc pa pretējo joslu ( laikam iedomājušies ka atrodas uz vienvirziena ielas ...) ar jau sāk palikt "par daudz" ...
Šofera dienasgrāmata.
Uzmeikošu vēl vienu spama vietu, kur padalīties par šofera dienu. Būtu forši, ja šeit nediskutētu bet vienkārši iemetam stāstu, cik "patīkama" Latvijā ir braukšanas kultūra.