Auto virsbūves metināšana.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Auto bleķu metināšana - pieredze un pārdomas.

Mērķis ir iemācīties un prast sametināt parastus standarta auto bleķu bojājumus. Nekā sarežģīta, nekādas bākas, nekādas detaļas, kas tur slodzi, tikai bleķi, lai varētu iziet tehnisko skati. Nekādas advancētas pulēšanas, špaktelēšanas, krāsošanas un toņu piemeklēšanas.

Vispirms nosakām, no kāda prasmju līmeņa startējam. Man tā bija zināma pieredze ar parastu dzelzs materiālu metināšanu 2-10 mm biezumā ar elektrodu un pusautomātu un metālapstrādes pamatiemaņas. Tas sākuma līmenis jānosaka, lai labāk saprastu, kuras iemaņas būs derīgas un pārnesamas uz plāno bleķu metināšanu un ko vajadzēs mācīties no jauna. Šajā gadījumā galvenais, kas bija jāiemācās, bija tas, ka plānam bleķim nevar tā aizdedzināt loku, kausēt to metālu loku un lēnām ar to aizpildīt šuvi. Bleķus metinot, jāiemācās to ielāpu pareizi piegriezt, pareizi pa punktiem pieķert un tad to visu sametināt, neizdedzinot caurumu tajā bleķī.

Kas vajadzīgs tādai metināšanai?

www.ss.lv/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-electric/

Vajag parastu vienfāzes pusautomātu par kādiem 200 eiro. Vēl vajag metināšanas stiepli - 0,6 vai 0,8 mm diametrā. Ar 1 mm tomēr ir par daudz. Tad vajag aizsarggāzes balonu ar reduktoru, CO2 vai kādu MIX ar Argonu un CO2.

www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-gas/bcjicb.html

Vēl vajdzēs fleksi, pilnīgi pietek ar 800W, pat ar 500W, ir vēl tādi pavisam mazi 200W, bet tie ir dārgi. Vajadzēs plānās metāla griešanas ripas un iekrāt dažas jau gandrīz izlietotas ripas ar pavisam mazu diametru maziem, sīkiem darbiņiem ar metālu. Slīpripu - pietiks ar mazo un pāris smilšpapīra ripas. Noderēs arī tas "renovators" kam var uzlikt smilšpapīru. Bez tā var iztikt. rdl.lv/lv/daudzfunkciju-instrumenti/17226-daudzfunkcionals-renovators-300-w.html

Vēl vajadzētu pāris magnētus, kartonu šabloniem, dažus pusautomāta stieples gabalus, bleķi no metāla kantora, var arī šrotā nopirkt pāris samīcītus kapotus, spārnus vai auto durvis.

Tad nu sākam.

Paņemam tajā šrota kapotā izgriežam tādu 5x10x7x cik tur izmēru caurumu. Uz kartona uzzīmējam šablonu, tad to kartonu ar šķērēm vai plāno ripu piegriežam un piemēram. Pēc šablona to tāda paša šrota bleķa piegriežam ielāpu.

Vēlāk varēs pamēģinat iemetināt atpakaļ to pašu metāla gabalu, ko izgriezām, lai varētu pačakarēties ar spraugu aizmetināšanu.

 
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Lemona ir blakus tam veikalam.

Ar 140-160-200A jau var metināt kārtīgus dzelžus.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Tēmas nosaukums - auto virsbūves metināšana.

Es meklēju pusautomātu auto BLEĶU metināšanai.

Kombainu man NEVAJAG.

Man jau IR aparāti priekš KĀRTĪGIEM dzelžiem.

Man vajag pusautomātu plāniem bleķiem.

Man nevajag 200A.

Varianti?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

lynx85 rakstīja: Pirms mēneša tu man teici:

"Trīs fāzes nav obligātas, ja vien neskaties uz lielu pusautomātu. Par alumīnija metināšanu ar pusautomātu aizmirsti"

Cik es esmu pētījis - 3f aparāts ar pareizajiem režīmiem kā reiz ir jāņem tad, ja plānots strādāt arī ar ņeržu un alumīniju. Tikai tīri MIG režīmā - lasīts viedoklis ka jā, 3f esot stabilāka (par cik?) metināšana un varot salīdzinoši mazāk pievērsties virsmas apstrādei, 3f sitot rūsai cauri labāk. Un viss.

Ja man jādzen šuve cauri rūsai, es to daru ar elektrodu. Protams, labāk ir notīrīt, vai vispār bojāto vietu izgriezt nah laukā. Bet tas tā.

Pusautomāts man būtu paredzēts tikai un vienīgi plānajiem bleķiem, gribu normālu firmu, lai ir serviss iekš LV, un BEZ visādiem papildus sūdiem un vipendroniem. TIG režīms man jau ir invertora svarkā, kombainu man nevajag.

Ņemt mazu lētā gala 1f? Melnajam dzelzim pietiks.Firma? Veikals? Citi ieteikumi?

Tagad, kā reiz, visi pērk griķus, pēc metināmajiem rindas nebūs...

Jā, trīs fāzes tieši stabilitātes dēļ. Pazīstamam čalim, kurš dzīvo klaja lauka vidū, normāls vienas fāzes pusautomāts bija jāslēdz starp fāzēm, jo normālajā slēgumā tas nehuja nevilka - starp fāzēm briesmīgi dedzināja cauri - nopirka trīsfāznieku, viss normāli. Es domāju ka trīsfāznieks atrisinātu arī manas problēmas ar diskotēku kaimiņiem un nesmukām šuvēm man - lai arī, ja es uzkonstruētu kaut kādu barošanas bloku trafa vietā, tas droši vien izdarītu to pašu ar vienu fāzi.

Alumīnija metināšana ar pusautomātu ir DDM, ņeržai arī piemērotāks ir TIGs.

Kādu servisu tev pusautomātam vajag? Ja tu domā par kādām dilstošajām detaļām, tad ļoti ticams ka lētais gals ir sastellēts no universālām detaļām.

Apakšējā strāvas robeža gan jau nav sevišķi svarīga, ja mērķis ir metināt 1 mm mašīnas bleķi - es pieņemu ka tu ar svarku ar tik zemām strāvām darbojies tikai tāpēc ka svarka vieglāk sadedzina - 40A gan jau par daudz nebūs - sava pusautomāta gadījumā es parasti mašīnu metinu ar "1" "MAX" uzstādījumu, kas nesarūsējušam bleķim ir optimāli - pēdējajā lielajā metināšanas reizē atčaknījos ka priekš punktošanas, manas švakās elektrības padeves dēļ punktus vispār labāk metināt uz "2" "MIN", bet nu tas ir bik savādāk. Pat ar pusautomātu pieslēgtu pie normāla strāvas avota, var gadīties ka "1" "MIN" būtu par maz priekš 1 mm bleķa.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Bija pāris tādi pusautomāti ar diviem lielajiem jaudas transformatoriem - parastajiem 50 hercu maiņstrāvas. Viens starp fāzēm, otrs - 220 voltu ieejā. 2 sekundārie tinumi, 2 taisngrieži, plusi ar plusiem, mīnusi ar mīnusiem un daudzsekciju pārslēdzis regulēšanai.

Protams, invertors ir invertors, tur nekādi lieli transformatori nav, ir kaudze kondensatoru, kas tos strāvas tīklā izsitienus piesedz, pārveidotājs uz kiloherciem un mazs ferīta transformators.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

3f es varu dabūt - vadi pienāk no skaitītāja līdz mājas sadales kastei, bet es neesmu pieprasījis un pieslēdzis. Visi agregāti iet ar frekvenčnieku, nav bijusi vajadzība. Epopeja ar 190v pa brīvdienām ir beigusies. Attiecīgi arī 4 dzīslu vadu uz darbnīcu neesmu aizvilcis. Tas tā kā būtu par labu prastam 1f pusautomātam.

Alumīniju metina, un kā vēl. Ne ar lēto galu, saprotams, tur piekrītu, ir DDM. Ir pusautomāti, kur mainot stieples, var pat ar misiņu metināt (lodēt). Vai man to vajag/varu atļauties? Šobrīd laikam jau nē. Turklāt tad jau labāk tiešām nākotnē paņemt kārtīgu TIGu, nevis jakarēties ar teflona kanāliem vai mazajām spolītēm rokā.

Par servisu es domāju ka gribu pirkt normālā veikalā, kurš jau kādu gadu eksistē un netaisās noiet pa burbuli, nevis eseskas sludekļos čainas mēslus. Lai, ja saplīst, ir kur nest.

Jā, mazie ampēri ir tieši lai nededzina. Pie auto kā reiz sanāk praktiski punktot - uzmetini 5-6mm, pagaidi, un tā uz priekšu. Bieži vien elektrodu ņemu rokā kā pildspalvu un tā arī metinu.

Manam invertoram sākums ir 10A - ar tādām strāvām esmu visus saimniecības ēku vara vadus sametinājis, spailē soroka startera suka un uz priekšu. Sāktos no 40A - huj es vispār ko ar viņu padarītu, tajā skaitā pie auto, tikai resnie dzelži.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, alumīniju metina, bet tā ir tikai tāda izlāpīšanās, pat ja ar dārgo galu sanāk kas labāks par lēto galu. Es par šito paprasīju vienam cilvēkam, kurš ļoti smuki metina alumīniju ar TIGu, šis teica ka viņš alumīnu ar pusautomātu metina - bet tikai situācijās, kur vajag uz mašīnas saķert divus gabalus kopā, lai pēc tam tos varētu ar TIGu sametināt.

Aizņemies kaut kur kaut kādu 1f pusautomātu un pamēģini, vai tev strāvas pietiek vai nē

Ko tu tur dari ar tiem vadiem - saskrūvju vietā izveic punktu metināšanu?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Ok, ņemsim vērā. TIGam ir nākotne.

Strāva man pietiks. Kamēr kaimiņi nesapirks elektroauto un nelādēs, kamēr es metināt gribu, viss būs labi.

Vadus - galus savērpj un pašā galā uzmetina bumbiņu - mūžīgs savienojums, nav kam sagurt. Šādi arī pašrocīgi pārmetināju dažu elektromotoru slēgumus no zvaigznes uz trijstūri, kam no dzimšanas bija 3 izvadi, otrus 3 pats izvadīju, savienojums garantēts un vietu neaizņem necik.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

"strāvas pietiks" - nu paga paga. Mums te manā ieliņā diez vai ir māja, kurai būtu vājāks pieslēgums par 3x20A - un noteikti kaut kādus malkas zāģus visi varētu vienlaicīgi darbināt - tajā pašā laikā es ar kaut kādu sūda pusautomātu taisu diseni kā minimums tiem kaimiņiem, kas man atrodas apkārt - jo viena lieta ka vadi spēj padot vajadzīgos ampērus, bet cita - vai tie spēj padot tādu daudzumu, kādu pieprasa pusautomāta trafs brīdī, kad tas tiek pieslēgts... Aizņemies pusautomātu un paskaties vai tev tur arī neiestāsies disene.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Man pirms pusgada ieraka jaunus vadus, visai līnijai. Voltāža laba, vairs nesūdzos. Malkas zāģis tak arī starta brīdī var ņemt nominālsx7, metināmais nav nekas TIK īpašs. Un tieši tāpēc nesperos pēc lielajiem ampēriem, un tāpēc arī negribu ķīnas širpotrebu ar vienā fāzē slēdzamiem 250-350A.

Turklāt, sākot no nulles, ir ekskluzīvā iespēja izvēlēties. Varu neņemt trafu, bet invertoru.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Malkas zāģi tu ieslēdz vienreiz - tikmēr lai smuki sametinātu pārdesmit centimetru garu šuvi, pusautomāta trafs pieslēdzas vairākus desmitus reižu...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Tam ir speciāla elektroniska shēmiņa. Saucas ....

Jā, kā tā saucas?

"Un tieši tāpēc nesperos pēc lielajiem ampēriem, un tāpēc arī negribu ķīnas širpotrebu ar vienā fāzē slēdzamiem 250-350A."

Tu taču saproti, ka tie ampēri ir tad, kad viņus tērē? Nu labi, aparāts ar lieliem kondensatoriem jaudīgam aparātam var slogot tīklu, tikko to ieslēdzot, ja tur tas shematiski nav atrisināts. Tad, kad tas ir ieslēgts un kondensatori uzlādēti, tas tērē tik, cik uzstādīts un viss.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

To brīdi nosedz invertora kondensatori.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ņem to pa 500 euro tajā veikalā pie Lemonas un miers.

Būs jaudas rezerve un specializēts serviss.

Ja ņem lētākos par 160-250 euro, ņem tādus ar štekeri un maināmo degli.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Štekeri - eirostandarta ligzda? Tas ir, vari pielikt gan 2, gan 4m garu degli, kādu vien vēlies? Lai nav jāfisās ar remontu, ja kādreiz degli sasien mezglā un pārbrauc ar traktoru pāri, nomaini un miers?

Pa 500, domāju, jau citas alternatīvas ir - man nevajag MMA un nevajag 200A.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ne tikai garumā - tas štekeris ir universāls un var uzlikt arī resnāku degli ar resnāku vadu.

Ātri var nomainīt, nav jāčakarējas ar stieples vadīklas maiņu deglī.

Metini bleķus - tievais deglis ar 0.6 mm stieples vadīklu.

Metini sētu - resnais deglis ar 1.0 mm stieples vadīklu. Tik jānomaina padeves mehānismā tas ritentiņš ar to gropi stieplei.

Par to mazo jaudu - tādu gandrīz nav, visiem ir vismaz 120 - 140 ampēri.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

"Ātri var nomainīt, nav jāčakarējas ar stieples vadīklas maiņu deglī" - un ja šis necik neuztrauc? Es jau tagad varu pateikt ka man drātis netiks mainītas, tiks ielikta 15kg spole un metināmais dzīvos garāžā un metinās auto bleķus. Sētu es sametināšu ar savu ērto invertoru, kuram nav jāstaipa līdzi balons. Tad vai ir vēl kādi plusi maināmam snuķim?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

15 kg auto bleķu metināšanai? Diez vai.

0.8 mm jau var jēdzīgi bleķus metināt un 3mm leņķi arī var sametināt.

0.6 mm jau pavisam labi bleķiem. Mazās un vidējās spoles 1-2-5 kg.

--------------

msh - Es domāju ka trīsfāznieks atrisinātu arī manas problēmas ar diskotēku kaimiņiem un nesmukām šuvēm man - lai arī, ja es uzkonstruētu kaut kādu barošanas bloku trafa vietā, tas droši vien izdarītu to pašu ar vienu fāzi.

To atrisina vai nu invertora vienfāzes aparāts, kuram ir kondensatori, ka piesedz to strāvas uzsitienus, vai arī esošā parastā 50HZ vienfāzes aparāta uzlabojumi.

Tam elektrotīklam traucē tas, ka tam ar releju ieklakšķina lieljaudas transformatoru visdažādākajos sinusoīdas brīžos - gan tad, kad momentālais spriegums ir 0, gan tad, kad ap 300 voltiem. Var mēģināt releja vietā likt solid state relay slēdzi ar zero cross switch, kas pieslēdz to transformatoru tīklam tad, kad momentālais spriegums ir nulle vai tuvu tam.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Saki, 15kg spole tik mazjaudas aparātos, kā meklēju, nez vai ielīdīs? Jā, šo momentu nepadomāju, tad jau drīzāk 5kg.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu ja ka 5 kg. Tos 15 kg tam padeves mehānismam nav nemaz tik viegli vilkt, sevišķi auto bleķu metināšanas režīmā. Tur jau vajag lielo, dārgo 4 ruļļu mehānismu. Un tos padeves mehānismus jau šad tad jāmaina, ja intensīvi metina.

Un ilgi stāvot mitrumā bez lietošanas tā vara kārtiņa uz stieples var sākt lobīties.

Ņem lēto noname tipa germany par 200 euro un 160-200A un lieto.

Iespējams, vajadzēs izdomāt labāku mehāniku tai asij, uz kuras ir spole, jo mazajai spolei tā stieple reizēm darbojas kā atspere, vērpjas un taisa visādus kāpostus. Ideālā variantā virpota ass ar gultni un mazu bremžu disku, kas viegli pietur to spoli.

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Ja es būtu zinājis, ka Raimis ir tāds metināšanas guru, būtu mēģinājis ko sabīdīt un neatdot Opeli naglās.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tēma jau pārsvarā par to, ka vajag šrotā kaut ko aprūsējušu caurumainu nopirkt un iemācīties pašam sametināt.

Sagatavot auto spārnu skatei, nenoņemot no auto, varētu būt tas, uz ko tiekties. Pieslienam to šrota bleķi pie sienas un tādā stāvoklī mēģinam tur visu sametināt.

Pārējais pēc tam.

re, kur aparāts

www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-electric/bxpkje.html

nu nevajag to MMA elektrodu režīmu - nu nelieto

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Es cerēju ka tēma būs kas vairāk par izrūsējuša spārna salipināšanu.

Nu nevajag to MMA režīmu - negribu par to maksāt klāt. Kas te tāds nesaprotams vai nosodāms? Man jau ir MMA/pseidoTIG invertors un man ir 3f trafs uz 210A. Neesmu apdalīts pie lielākiem dzelžiem.

Pa nedēļu brīvos brīžos sametināju tēva vecajam pasrāķim slieksni. Nevis kaučkādu ielāpu, bet 60cm gabalu uzbūvēju no nulles. 2mm centrālā riba, 1,2mm slieksnis, 1,5mm pievienojums pie grīdas. Salaboju grīdā divas izrūsējušo korķu vietas, izgriežot ar visiem rūsas pleķiem laukā un iemetinot iekšā 1,5mm. Pa visu kopā iztērēju 2/3 no kilogramīgās 2mm elektrodu pakas. 60% griestu šuve, pašam guļot zem auto. Prasta svarka. Elektrods. Kautkādas iemaņas, uzskatu, ka man jau ir.

Prasu visnotaļ konkrētus ieteikumus un padomus.

Bet vēl joprojām man nez kāpēc uzstājīgi tiek uztiepti hujzinkādi čainas noname no velns viņu zin kādām piparbodītēm, ar režīmiem un parametriem, kurus vairākkārt esmu noraidījis kā sev nepiemērotus un vairākkārt esmu izteicis neuzticību tiem "parametriem" , un, attiecīgi, aparātam kopumā.

Kāpēc man netiek ieteikts kāds normālas firmas aparāts?

Tā vietā "tu paņemt tur blakus tam veikalam pa 500 un pēc tam pasaki, vai ir labs"? WTF?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kāpēc tik biezi bleķa gabali un cik tā elektrodu paka maksā?

Ko tu tik ļoti ieciklējies uz tām firmām? Ja rocība atļauj, paņem kaut kādu puslīdz sakarīgu brendu un viss. Tāpat tev diez vai vajadzēs kaut kādu garantiju vai ko tādu izmantot, un, manuprāt, tie metināšanas dzelži sastāv no diezgan universālām detaļām...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Kāpēc tik biezi bleķi? Pirmkārt jau tāpēc ka svarka. Otrkārt - es taisu tā, lai man nenāktos pārtaisīt. Mazdai pārmetināju sliekšņus pirms gadiem 4-5 (precīzi neatceros) - vēl tagad to auto var pacelt aiz viduča, visu sānu reizē. Es nesaku ka to vajag vai tā ir jādara, bet sapuvis tur vēl nav nekas.

Ieciklējos uz firmām tāpēc ka ķīnas sūds ir ķīnas sūds. Kaimiņam ir ģenerators, kraft germany, kalpojis tieši vienu dienu, garantijā pasūtīts dirst. Es tik bagāts neesmu - storm-boxer-strom vietā vēlētos tomēr kauč telwin līmeni. Man nevajag arī lai man ieteiktu esab pa 2 taukšķiem, bet vismaz normālu, uzticamu aparātu gribētu.

P.S elektrodu paka laikam kādi 3eur/kg.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Vispār jau ilgmūžību jācenšas panākt ar kvalitatīvu apstrādi no abām pusēm, nevis ar bleķu biezumu...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Es gan domāju, ka te ir cita problēma - biedrs ir sasniedzis zināmu meistarību, metinot ar tiem elektrodiem, es tā nevarētu, es saprotu, kārtīgu 3-4-5mm dzelzi metināt ar elektrodu kārtīgā šuvē, bet ne jau punktot auto bleķi.

Tad nu biedrs saprot, ka vajadzēs šo to mācīties no jauna, lasa te visādus brīnumus, tur tāda stieple un šitāda, tādas problēmas un vēl regulēt būs jāmācās to aparātu un interpretēt to rezultātu, kas un kāpēc sanāk un nesanāk. Nu, pačakarēsies, izmetinās kādu 5 kg spoli un sapratīs, kas un kā. Nez kā es to stāstu par to, ka tā mazā vieglā spole taisa "kāpostus" un musturus, un to vajag piebremzēt - es to stāstu izdomāju, vai arī man tāda pieredze ir?

Tad nu šim biedram ir trauksme par to visu, šis iekšēji nemaz negrib neko mainīt, bet tomēr tā kā gribās, nu tādas pretējas jūtas, tad nu šis ar to trauksmi tiek galā, visādi izvēloties pašu labāko un brūkot virsu tiem, kas šim dod labus padomus.

Tas, ka es tajā ekoloģijas tēmā esmu dažus nokaitinājis ar saviem fizikas elektrības jautājumiem, tas ir cits stāsts. Taču salikt mīnusus par ieteikumu auto elektrības raustīšanās topikā pamērīt spriegumu ar voltmetru - nu kas tas ir?!

Kā jau teicu - izmetināsi vienu 5 kg spoli un visu sapratīsi. Varbūt pat ātrāk. Varbūt pašā sākumā lai kāds pamāca iestatījumus - bleķis, pozīcija, metināšanas režīms/ātrums, stieples padeve, volti. Veiksmīgos režīmus pieraksti.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Kā būtu pareizi - nopirkt, pievest klāt kādus 5 dažādus aparātus, lai kungs izvēlas, tad būtu labi?

Tas veikals pie Lemonas ir SPECIALIZĒTS METINĀŠANAS PREČU VEIKALS AR VISĀM IEDOMĀJĀMĀM GARANTIJĀM UN REMONTIEM GARANTIJAS LAIKĀ. Tur tas maksā 500 eiro.

Tie citi aparāti maksā no 150-250 eiro.

--------------

Marketologi paprasīja inženieriem, cik izmaksātu papildus tam MIG/MAG metināšanas režīmam tas elektrodu MMA režīms un tie inženieri pateica, ka kādus 20-30 eiro vairāk.

Tad nu tagad ir pilns tirgus ar tādiem.

Tēma ir kas vairāk par izrūsējuša spārna salipināšanu, te pietiek informācijas, lai pilsonis bez nekādām zināšanām par metināšanu vispār, SĀKTU kaut ko darīt un mēģināt.

Te jau neviena tāda nav, kas kaut ko sāk un tad prasa - zin, man tā stieple tajā lokā neizdeg un grūž atpakaļ to degli. Zini, samazini to padeves ātrumu vai palielini tos voltus. Tik un tā nemetina labi. Tad abi parametri ir par mazu. Vai arī - dedzina cari to bleķi! Tad abi par lielu, regulē mazākus!

Te nekā tāda vēl nav.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
1 0 Atbildēt

"Kā būtu pareizi - nopirkt, pievest klāt kādus 5 dažādus aparātus, lai kungs izvēlas, tad būtu labi?" - kungs, škiet, diezgan precīzi spēj definēt, ko vēlās. Ja iesakam veikalu, tur blakus kautkam, bet nav pat saite ko ielikt (mājaslapa nav?) un aparātam parametri ir "kombinētais", "spēcīgs" un "pa 500", un galvenais kritērijs ir "tu pamēģinu, un pēc tam pasaki vai ir labs" - tad paldies, kungs laikam šo diskusiju pametīs.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti