Dūmojoši auto, kuri piesārņo mūsu gaisu! Ko darīt?

iAuto Reģ.: 17.07.2001

iAuto aktualizē dūmojošu auto tēmu! Kā to risina citur? Ko darīt?

 
WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Pie iepriekšējā piebildīšu, ka dīzeļmotori izstrādā apmēram 8.3 kWh/l (kilovatstundas no 1 litra), elektromotoriem rēķinot no enerģijas saražošanas līdz spēka pievadei līdz elektromobiļa riteņiem efektivitāte ir ~59%–62%.

Dīzelim šis efektivitātes rādītājs ir starp 30%-50%.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

BTW iznāk diezgna smieklīgi - ja auto baterija ir līdz 80KWh, kas ir lielākā daļa ne-premium elektro, tad tas būtu ekvivalents dīzelim kura bākā var max ieliet ~ 30 litrus dīzeļdegvielas. Bet dzīvē es laikam nezinu nevienu dīzeli kam būtu bāka zem 45 litriem.

darklight Reģ.: 29.10.2013
3 0 Atbildēt

Bākas tilpums - tas ir viens. Otrs, ka braucot ar dīzeli vai benzīnu, nav īpaši jāuztraucas par uzpildes iespējām ceļā, kā arī īpaši jāieplāno laiks degvielas uzpildei, atšķirībā no elektroauto.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te savukārt visiem kam elektriskās kastes tuves - apraksts par to kā labāk lietot baterijas:

batteryuniversity.com/learn/article/electric_vehicle_ev

par iespējamajiem veicamajiem attālumiem varat izlasīt godīgu piebildi:

EV manufacturers calculate the driving range under the best conditions and according to reports, the distances traveled in the real-world can be 30–37 percent less than advertised.

Aggressive driving in a hilly countryside lowers the driving range further.

Cold temperature also reduces the driving range.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 2 Atbildēt

Volx rakstīja: ASV tā firma eksistē.

Atkal neredzu kāpēc viņai būtu jāpārstāj eksistēt? Enerģija, kas kustina auto, ir lētāka. ļoti iesejams auto apkopes arī stipri lētākas..................vienīgais ir sākotnējā auto cena. Tarifu arī var likt dārgāku, jo liela daļa tak labak brauks ar Teslu līdz lidostai neviss ar Pasātu, piemēram.

Paga, kam tā enerģija ir lētāka - dīzelim? Ja atmet akcīzi dīzeļdegvielai, vai abiem ieruba vienādu akcīzi, elektrība padirš. Paga, un kāpēc daļa labāk brauks uz lidostu ar lētu sūdu, nevis ar passātu?

Man patīk dažu elektrotu viģiki - šie liek internetā viģikus, kuros šie močī ar teslām, un jūsmo, viss esot baigi forši, bet ja nav uz acīm rozā brilles, aina paveras diezgan bēdīga. Man ir, piemēram, gadījies noskatīties viena norvēģu klauna pāris viģikus, kur šis ar teslām brauc pa bāni - vienā atklājās ka tesla model S uz bāņa ir tik gurdena, ka ar kādu 200-250 zs benzīnnieku varētu provēt to kasti piesmiet - da kur nu ar tādu, pat ar mk2 golfu, kurā ielikts dzīvīgs 2.0 16v motors, to varētu provēt, jo tāds spēj apmēram tādu pašu vmax ko tā tesla - man vakar gadījās redzēt viģiku, kur tas pats kadrs močī ar tesla model 3. Baigi forši, ir kaut kādi nelieli uzlabojumi pret model S [un arī zemāks ātruma ierobežojums, tikai 233 kmph, un kad sāk aķi pārkarst, pat to nespēj noturēt], BET - pie 220 kmph mašīnai nobalansēti ripuļi sāk tik nikni purināties ka kameras bilde sāk lēkāt... Nu jopcik - kaut kas tāds būtu piedodams pa 40 eirām šrotā nopirktiem 25 gadus veciem ļitakiem, bet ne jau jaunas mašīnas jauniem ļitakiem... Spēj iztēloties jaunu audi vai bmw, kam oriģinālie ļitaki būtu ar tādu disbalansu? Es nē - tas varētu būt kaut kāds žiguļa līmenis vai kas tāds...

Volx Reģ.: 22.11.2018
4 0 Atbildēt

Es megiasu ameklet vienu vidiku, kur meista

ri uztaisa elektro ziguli. Lai msh macas

Volx Reģ.: 22.11.2018
2 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu auto kas kalpo svētdienas vai prikolam - tam mierīgi vecu motoru var aizvietot ar elektro.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Sitas konkretais zigulis, protams, ir relikviju statusa un ar vinu jaizbrauc brivaja laika. Savukart parast elektromobilis tiesi jsu domats ikdienas lietosanai - skola, bdarzs, darbs, veikals un atkal viss apgriezta seciba. Tie parasti ir 5-6 km gari braucieni. Savukart ja sestdiena gribas doties pie omes, tad var vilkt ara savu dizeli un griezt tos 100-200km. Man vismaz sobrid sadi izskatas seciba.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kaut kas tajā ko tu saki protams ir, vienīgi ja atmetam visus tos bonusus ko valstis pieskir elektro auto - man nav pārliecības, ka tas tiešām palīdz ekoloģijai un sanāk izdevīgāk. Ja šī pārliecība būtu nelielas neērtibas ar braucienu plānošanu es pārvarētu vai pats uzliktu laukos uzlādes punktu, lai nav konkurences ...

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Tas palidzes tavai veselibai

Par ekologiju cita topika var eksperteties. Nezinu kadu stabinu tu tur gribi likt, vinus tak var ladet no parastas rozetes. Stabini vajadzigi tad, kad tu aizbrauc tos 100-200km un tev vajag atri uzladeties. Majas hau tev lades 7-9 st.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Arī apšaubāmi, jo diendienā mēs Rīgā ieelpojam pietiekami daudz smilšu un mazliet sīkāku putekļu kas nav izplūdes gāzēs, neesmu pārliecināts ka tas viss nepaŗsniedz 50 µg/m3 kas skaitās tas apjoms pie kura jāvalkā aizsardzības līdzekļi.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Ja tu uztraucies par veselību, tad laiks tos tavus 5-6 km īsos braucienus aizvietot ar velobraucieniem - tas veselībai palīdzēs stipri vairāk kā elektromobīlis.

650 Reģ.: 25.01.2017
3 1 Atbildēt

Bet par to taču tev "pārējie lohi" nesametīs velosipēda apkopei

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Arī apšaubāmi, jo diendienā mēs Rīgā ieelpojam pietiekami daudz smilšu un mazliet sīkāku putekļu kas nav izplūdes gāzēs, neesmu pārliecināts ka tas viss nepaŗsniedz 50 µg/m3 kas skaitās tas apjoms pie kura jāvalkā aizsardzības līdzekļi.

p.s. nevis jabrauc ar riteni

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

WALA šodien var apmeklēt diskusiju "Kā panākt to, lai Latvija atvadītos no dīzeļa? Vai elektroauto ir atbilde?"

Lucavsala, 17.00

www.inovuss.lv/programma/

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

Iesāks Mendziņš no uzladets.lv, bet tālāk būs brīvais mikrafons.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Paldies, diemžēl šodien man nesanāks - citi plāni. Kamēr citi zīmē jaunu un labāku pasauli - kādam vecā japastutē. ????

P.S. man te labs čoms tuvu stāvošs ūdeņraža transportam ...

wons Reģ.: 26.07.2017
0 0 Atbildēt

Ūdeņraža auto cena vēl lielāks kosmoss par elektroauto.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

wons rakstīja: Ūdeņraža auto cena vēl lielāks kosmoss par elektroauto.

Jā, un tehnoloģija daudz bīstamāka par jebko iepriekš, te nevar būt nekādas noplūdes, bojātas bākas (pie kam tvertnes tam ir izteikti intersantas, protams ir jau arī vienkārši "baloni" ) vai tamlīdzīgi.

Tomēr šādi ir iespējams vest sev daudz vairāk enerģijas līdz nekā akumlatora baterijās.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Esot tā, ka pārtaisot parasto auto par elektro, esot jāņem tāds, kuram stūres mehānisms ir elektro-hidraulisks - electro-hydraulic power steering un bremzes arī - Electro-Hydraulic Brake.

Tad skaitās, ka pārbūvētājs nav aizticis stūres un bremžu mehānismu.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 4 Atbildēt

Švaka tev sajēga par dzelžiem. Arī es savu golfu varētu pārtaisīt par elektromobīli, neaiztiekot ne stūres, ne bremžu mehānismu. Kā? Uzliekot hidrauliskajam pastiprinātājam opeļa elektrisko sūkni, un pieliekot vakuuma pastiprinātājam elektrisko vakuumsūkni. Kā reiz jaunākām mašīnām, teiksim, fofāgeniem sākot ar mk5 platformas mašīnām, nāk tīri elektriskie stūres mehānismi. Attiecībā par tām tavām elektrihidrauliskajām bremzēm - es zinu tikai vienu mašīnu, kam tādas nāk, jā, tu uzminēji - mk2 golfs un tā radinieki - modeļiem, kam bija ABS, bija ATE mk III ABS ar tādu uzparikti; ieslēdz aizdedzi un pastiprinātājs darbojas - pēcāk VAG no tādas uzpariktes atteicās; parastā sistēma lētāka un uzticamāka - nav nekādas augstspiediena sistēmas - audī bija cigāros un B sērijas turbiķos un vārstīgajos hidrauliskais bremžu pastiprinātājs - arī no tiem audī atteicās, tā paša iemesla dēļ.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

ņem jebkuru kam nav nekāda stūres pastiprekļa, un uz priekšu.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Un cik tad tādu ir ? Audi 80 dažos ekzemplāros tā ir paredzēts, bet ne jau vairumam

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Un tam auto vēl paliek visa 12 voltu elektrosistēma, kurai akumulatoru lādē vai nu pārveidotājs, vai mehāniski no elektromotora ar standarta auto ģeneratoru.

iauto.lv/forums/topic/40617-transports-un-ista-ekologija?pnr=16

te laikam būtu pareizi par to

Lasītākie raksti

Jaunie raksti