Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Par to gēnu inženieriju biju palaidis garām. Kļūdījos.

Viņi gan mainīja gēnus, gan audzēja tās baktērijas apstākļos, kuros bija maz cukuru un daudz CO2. Tā kā attiecīgie gēni jau bija genomā, tā baktērija sāka izmantot to CO2.

Kāda ir bioloģiskā šādu baktēriju priekšrocība šādos eksperimentos, salīdzinot ar augiem?

Par tiem skaitļiem, kas jārēķina par ozonu un CO2. Vielu koncentrācija atmosfērā ir zināma. CO2 ir 414 ppm un ozons 2-8 ppm 20-40km augstumā. Ir jāzina molekulu skaits, kam tam siltuma un ultravioletajam jātiek cauri, lai nonāktu līdz Zemes virsmai. Un tad sanāk, ka faktiski ar visu nelielo šo gāzu koncentrāciju to daļiņu ir pietiekami daudz, lai tas starojums tām daļiņām trāpītu.

Tad vēl jāskaidro fizikālais mehānisms.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Bla... bla...

Tu kļūdījies. Tas bija vispārzināms fakts, pirms pats savu kļūdu (es gan nesauktu par kļūdu viedokļa pamatošanu ar virspusīgi sagrābstītām atsaucēm, ko neesi pat izlasījis) aptvēri un atzini.

Tu nespēj atbildēt par šādu ĢMO baktēriju radīšanas risku iespējamību un sekām. Tas ir vispārzināms faksts.

Visi zin tavus elementāros skaitļus, kurus tu nerimsti atkārot, bet tu nespēj šajā komplektā pievienot atbilstošos H2O skaitļus. Tas ir vispārzināms faksts.

Tu nespēj paskaidrot H2O lomu šajā fizikālajā mehānismā. Tas ir vispārzināms faksts.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Raimond - par tavu jautājumu par elektrisko ķēdi - ar elektroniku neesmu gluži uz tu, tādēļ shēmu uzzīmēt labi un pareizi nespēšu, bet zinu uz ko paskatīties ja kādreiz vajadzētu pašam tādu izveidot ! BTW vienkārši ar pretestības izmaiņām tas joks neies cauri !

Tikai ņem vērā ka tā mana muļķība, kā "žiglā Vāvere" to raksturoja bija kontekstā ar spēka agregātu kurš no ekspluatācijas viedokļa ir daudzkārt vienkāršāks kā tāds variants ar "riteņ-motoriem" ar visām cilpu aizsardzībām utt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Raimonds ir gatavs ķerties pie katra salmiņa, lai pierādītu, ka nevien, izņemot viņu, neko nejēdz, tādēļ piedomā pie tā, ko raksti - ar muļķibām mani nepārliecināsi, bet viņam iespēju pavērsi

Piedevām arguments bija pilnīgi nevietā - jebkuram elektromobīlim pēc definīcijas ir nepieciešamas visas iespējamās aizsardzības un diskusija sākās ar to, ka šobrīd tiek ieviesti sarežģiti risinājumi pāris efektivitātes procentu iegūšanai - mehāniskās transmisijas izmešana ir ievērojams efektivitātes uzlabojums un piedevām ļoti veca ideja - tā eksistē kopš 1925. gada un ir dominējošais transmisijas veids milzīgā transporta nozarē - tieši tādēļ, kā tā ir vienkārša un efektīva, nevis sarežģita, kā tu mēģini apgalvot.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te es teikšu tā - es patiesībā nemēģinu kādu pārliecināt, ir tā ka daudzas lietas es nepārzinu vispār, ir lietas kuras es visu laiku apgūstu utt. Bet jo vairāk es zinu - jo vairāk apzinos ka vēl ne "sūda" nezinu. Man daudzās vietās strādā tāds kā "dibena smadzeņu" reflekss - par to ka tas tā nestrādā, un tuvākajā laikā nestrādās utml. Nav vienmēr taisnība - arī fakts un tomēr.

Par tām muļķībām - un iespējām - tā ir vairāk metode kā muļķība - tas ļauj uztaustīt to cik cilvēks zin, cik ir spējīgs analizēt un cik radoša ir iztēle lai spētu virtuāli izdomāt potenciālu problēmu loku. Un bieži tas ir ļoti intersanti kā no "muļķības" tiek līdz kaut kam sakarīgam.

Par Raimondu - vienkārši iAuto jau ir kādu laiku zināms kadrs, bet pagaidām neesmu pamanījis ka tām idejām būtu kāds līdz galam sakarīgs segums, nu labi būšu precīzāks - man nerodas ticamības moments tam visam.

P.S. Par "Sliņķi" šī diskusija arī pasaka ļoti daudz - es teiktu ka dzīvē labprāt alu iedzertu kopā. ;)

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Raimondsm: " Tas, ka dabā dažādas sugas viena ar otru konkurē, bet arī papildina un nodrošina veselu ekosistēmu, ir vispārzināms fakts. Tā nav nekāda izdomāta teorija, tie ir šo zinātņu pamati. "

Par šo rindkopu es tev varētu veselu lērumu piemēru no dzīvnieku pasaules pastāstīt kur cilvēks jau savu degunu seni ir iebāzis un nekāda dabiskā papildināšana vai ierobežošana utml. sen vairs nenotiek (Latvijā piemēram atsevišķu sugu dzīvnieku dabīgie ienaidnieki jau sen aizvietoti ar medniekiem) .

Un kā "Sliņķis" jau piezīmēja invazīvās sugas - ko ar tām darīt? Tas gan jāsaka ļoti bieži arī ir cilvēka "pirksts", tad ko ar tām - iznīdēt, vai pagaidīt kamēr evolūcijas rezultāta tiks nomākta vietējā suga ?

Un pašās beigās (Raimond)- par aļģēm es ne smīnēju, ne arī kā savādāk - tā kā tu to uztvēri - man kļuva intersanti kur tu to "novedīsi". Tas ko es gan neuzrakstīju bet galvā padomāju - jautājums kā teiksim okeāna temperatūras svārstības maina šo alģu uzvedību, man nav nekas sakarīgs pie rokas trāpījies lai palasītu.

Šīs ir vienkārši izklaidējoši ( bet gudri):

www.ecology.com/2011/09/12/important-organism/

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Par aļģēm te gan ir viens šāds skatījums uz dzīvi un aļģēm:

www.epa.gov/nutrientpollution/climate-change-and-harmful-algal-blooms

Bet nu kaut kas tajā visā man tā kā pietrūkst lai šo "bildi" uzskatītu par reālistisku.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

"kaut kas tajā visā man tā kā pietrūkst lai šo "bildi" uzskatītu par reālistisku"

Pietrūkst elementāra pamatprincipu loģika atmosfēras CO2 līmeņa saistībai ar šiem procesiem. Tieši tāpat kā visā CO2 afērā kopumā. Tiek propagandēta apgriezta cēloņsakarība starp diviem faktiem, kas paši par sevi ir pareizi.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Jautājumi bija par pamatprincipiem. Uz šiem jautājumiem es atbildēju pats. Tāpat, kā uz šo jautājumu.

Shēmiņa ir diezgan vienkārša.

Tajā vietā palielinās pretestība.

daži skaitļi - no vadības sistēmas nākošais signāls, kas optimālā gadījumā nodrošina noteiktu spriegumu un strāvu motoram.

Uz motoru kā ierīci virknes slēgumā krītošais spriegums un strāva.

Uz vadu kā virknes pretestību krītošais spriegums.

1. Parametri atbilst.

2. Parametri neatbilst.

----------------------------

Parasts 12 voltu motors. Virknē ar to un akumulatoru 4 metri dzelzs stieple. Mērām spriegumu kritumus.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tavi pamatprincipi ir vispārzināmi fakti. Tos nav vērts atkārtot.

Neko vairāk uzrakstīt par šo faktu jēgu un aptvert sarežģītākas kopsakarības tu nespēj. Tas ir vispārzināms fakts.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Raimonds - liec mieru pretestībai - tas nebūs tas veids kā objektīvi varēsi novērtēt problēmu - šādam motoram ar ļoti mainīgiem slodzes apstākļiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Liec mieru raimonda tehniskajām zināšanām - tās pamatprincipu līmenī ir ok. Mana jaunā plīts māk vadīt nosūcēja apgriezienus atkarībā no tā, cik intensīvi vārās ūdens katlā. Tas ir ar kārtu sarežģitāks process, nekā vada bojājuma identificēšana.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Pie Bluetooth vai jebkurām citām bezvadu tehnoloģijām - nekā sarežgīta nav principā - plītī jau ir temperatūras sensors, tad attiecīgi tikai vajag lai uz "augšu" padod standartizētu signālu.

N.B. Nezinu gan kas tur patiesībā ir ielikts! Būs interese palūrēšu. Siemensam - tas ir cookConnect == WiFi

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Laikam nesaprati... Ne jau par konekciju ir runa, bet par to, ka plīts māk izdomāt, cik ļoti vārās ūdens katlā un mainīt nosūcēja apgriezienus. Katls un ūdens daudzums tajā nav kalibrēts.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

tvaiku daudzums ir stipri atkarīgs no temperatūras, nekas cits tur nav jāsaprot.

Tev taču nav gāzes plīts ka nosūcējam kaut kas būtu jāuzmin

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Tās ir Public Relations tehnoloģijas.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Laikam tāpēc klimata problēmu sludināšanai ir tāda vēstnese kā Grēta. Jo eksakta diskusija jau praktiski nenotiek, ir sliktie un labie.

Vācija atteikšoties no oglēm pavisam 2038 gadā

www.nytimes.com/2020/01/16/climate/germany-coal-climate-change.html

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Jāpiekrīt. Ir vērts padomāt, kādēļ zaļie/kreisie ir tik ļoti attālinājušies no racionālas diskusijas, ka jau jāslēpjas aiz garīgi slimas, nepilngadīgas meitenes muguras. Bija reiz laiki, kad bērnus un sievietes aizstāvēja, nevis izvirzīja frontes pirmajā rindā... Man ir viedoklis par cilvēkiem, kas šādu rīkojas, kāds - izdomājiet paši, baidos, ka iAuto satura filtri varētu uzkārties ;)

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 3 Atbildēt

Varbūt izmisums, ka citādus argumentus Bradypus vairs nesaprot? Tā teikt, ar muļķi jārunā muļķa valodā?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Šos "argumentus" sauc par pedofrastiju - centienus manipulēt ar cilvēkiem, izmantojot bērnus.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Palasiet par Alexandra Mezher.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Vai nu Grēta ir naftas un ogļu lobija trojas zirgs, tipa, lai visi ierēc un nekāda normāla diskusija un attīstība nenotiek, vai arī, gluži otrādi, uz viņas personības nozākāšanas fona vienmēr varēs teikt, kādi ir tie klimata oponenti.

Nu, te jau arī ar to eksakto diskusiju ir kā ir.

Liela daļa publikas vispār neuztver nekādu tehnisku diskusiju, dabas likumus un tehniskus argumentus. Tad ir neeksaktie, humanitārie vadītāji, projektu kūrētāji ar valodu un komunikācijas prasmēm, tie vai nu piedalās projektos vai diskusijās. Dziļākas izpratnes par procesiem pašiem īsti nav, ko labi iestāstīs, tas būs, to atkārtos tālāk. Izdevīgi izmantojami, rada kompetences iespaidu. Var organizēt, sarunāt un pat vadīt projektus, par kuriem pašiem īstas izpratnes nav. Tad vēl ir dažāda līmeņa tehniskie speciālisti, kuru kopīga iezīme ir orientēšanās savā un pāris blakusnozarēs, kas labi organizētā ražošanas sistēmā labi veic savu darbu, bet no tiem nevar prasīt dziļāku izpratni. Savu nozari pārzin, tomēr visu kopainu īsti netver.

Tam visam pa vidu ir individuāli aktīvisti, tehnisko individuālu projektu radītāji, kā tas džeks, kas vāc plastmasu okeānā ar savu konstrukciju. Tad ir PR veidoti tēli, kas, lai gan saka būtībā pareizas lietas, šo tēlu īstā sūtība ir kaut kāds vairāku gājienu sociāls PR konstruējums. Tad vēl ir visādi pārliecināti indivīdi, kuri it kā tehniskos terminus pārzin, valodas zin, nozres tehnoloģiju arī, pie tam augstākā līmenī, kā tie tehniķi, iekārtu iestatītāji, blociņu pārspraudēji, vadu un gultņu, tomēr dziļāka izpratne ir tikai par savu un kādām pāris blakusnozarēm. Tiklīdz dziļāku izpratni vajag par kādu citu nozari, tā šo prasmju īsi nav un nezināšana tiek aizstāta ar dažāda līmeņa PR tehnoloģijām, parasti apsaukāšanos vai aizmugurisku autoritātes izmantošanu. Savas nozares autoritāte it kā papildina un pārklāj citu nozari, kur šo zināšanu tomēr īsti nav.

Publika, vismaz liela daļa no tā visa vispār neko neuztver. kaut kāds CO2. bla bla bla nnn, kaut kad sstarojums bla bla bla nnn.... kaut ko vini tur stridas, kāds vēl e.coli bla bla bla nnn, ko tur muld, re kā forši atbildēja. Tie, kuriem būtu interesanti uzdot reālus jautājumus, kā tās sistēmas īsti strādā, tas konflikts un prastie strīdi ir apnikuši. Jums tiešām nav interesanti, kas notiek, kā tas strādā, kas atklāts, ko tas nozīme?!

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kādam analfabētam ir jābūt, lai runātu par "naftas un ogļu lobiju"? Pirmajā teikumā parādīji, cik maz saproti no pasaules kārtības...

Agaga Reģ.: 25.07.2007
0 0 Atbildēt

Adresāts nav sasniedzams, iespējams, šobrīd forsē Atlantijas okeānu ar grotburu.

Agaga Reģ.: 25.07.2007
0 0 Atbildēt

Pēdējo reizi dodu pārbaudītu pieredzi. Bija 2007.gads bija brīnu pilna realitāte un Rīgas domei bija šaubas, ka pat Getliņos pietiks vietas tiem. Tā manās rokās no viena Mažorā tika nokauts BMW jahtas dīzeļģenerators. Tikai tagad saprotu, ka nenokauts pastāvīgo magnētu ģēnis ir vērtīgāks par pašu piedziņas motoru kaut dīzeļa, kaut Bmw. Jauda bija jā, pat kurbulējot dega 100w spuldze. Man bija tikai jāsaskaņo vārsta ligzda un jāatrod pircējs. Pircējs bija viens, un samaksāja 600Ls- tas bija vienīgais Latvijā piedāvājums. Pieļauju, ka hobbijistam tas izmaksāja jauns, ap 5000€ kā visiem. Un manas lētās pārdomas ir tādas apmēram, ka pastāvīgos magnētus jūgt, kā cien. A.D. ar benzīna augstapgriezienu motoriem tipa nedrīkst, atšķirībā no šāda dīzelīša, kurš griežas ar 1800rpm.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Reku mūsējie arī saka ka līdzstrāvas sistēmas ir efektīvākas:

www.delfi.lv/campus/raksti/rtu-zinatnieki-mekle-plasaku-pielietojumu-elektromobiliem-tie-der-ne-tikai-brauksanai?id=51812153

Tas protams neattiecas uz enerģijas pārvadi lielos attālumos - tur drusku citi likumi.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kautkā dīvaini. Riteņmotoru izstrādātāji, kas cīnās nev vien motora ar efektivitāti, bet arī svaru, tik un tā izmanto maiņstŗavas dzinējus, pamanoties invertoru iebāzt pašā motorā (ritenī), lai pievadkabeļos joprojām būtu līdzstrāva. Ja esmu pareizi sapratis - DC motora lielāka problēma ir ierobežots efektīvo apgriezienu diapazons, bet ar AC efektivitāti panāk, mainot maiņstrāvas frekvenci atbilstoši motora apgriezieniem.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Līdzstrāvas motori rada mazāk siltuma un par to pagriezienu diapazonu man liekas ka tev ar nebija taisnība, bet būs vairāk laika vakarā mēģināšu ielikt linku uz salidzinošo info par DC vs AC. Tur katram no motoriem bija savas noteiktas priekšrocības. AC problēma - iznāk vairāk bezjēdzīgas elektroenerģijas konversijas, kas arī rada siltumu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Pacenties gan. Ja akumulatorā ir DC, un invertoru pamanās iebāzt pat riteņmotorā, saglabājot DC pievadus, tad paliek visai šaura specifika, kur tai priekšrocībai ir jābūt

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Šis gan nav orģināls manai informācijai par DC vs AC - bet te arī ir ļoti OK aprakstīts par īpatnībām, kas un kāpēc (sorry vakar dejas utt. - ne da iAuto):

www.tesla.com/blog/induction-versus-dc-brushless-motors

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Paldies par centību.

Savu izteikumu "par to pagriezienu diapazonu man liekas ka tev ar nebija taisnība" pamatoji ar rakstu, kurā ir teikts "variable speed also becomes possible simply by adjusting the inverter frequency."

Kau vairāk oponentu šādi pierādītu manus maldus...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu nekas sevišķs - mēdzu kļūdīties, tāpat kā reizēm salīdzinājumā var tupa paņemt viens pliks motors vs otrs pliks motors, šeit vienkārši infa bija pilnīgāka, ja baigi butu gribējis atrast - atrastu orģinālu un esmu diezgan patliecināts ka tur invertoru jautājums bija apiets ar lielu līkumu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: tvaiku daudzums ir stipri atkarīgs no temperatūras, nekas cits tur nav jāsaprot.

Tev taču nav gāzes plīts ka nosūcējam kaut kas būtu jāuzmin

Protams, ka tieši tik vienkārši. Pastāsti tikai man, kā plīts zina to tempertūru.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Vismaz jebkurā puslīdz modernā elektriskā plītī ir temperatūras devējs, vēl jo vairāk ja tev ir indukcijas plīts. Pati plīts arī vada tavu nosūcēja galvu. Tehniski var pat nelietot temperatūras devēju, un vismaz cilvēku piečakarēt tāpat programmātiskiem līdzekļiem - ka viņam, liksies ka kaut kas tur tiek vadīts pēc "garaiņu rašanās daudzuma".

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kuras temperatūras devējs? Un kā tas strādā? Atkarībā no izvēlētā trauka īpatnībām, pie vienādas ūdens temperatūras, plīts virsmas temperatūra atšķiras ievērojami un manas plīts gadījumā ir tāda, ka ar Tefal traukiem roku īsti nevar apdedzināt pat tikko pēc katla noņemšanas - noteikti tā ir zem 100C. Tevis minētais links apraksta, kā indukcijas plītis vadījās agrāk, nevis "puslīdz modernā plītī".

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Moš atsipsies - tas bija uz ātru roku iemests links "tehnoloģijai", ne es to jautājumu esmu pētījis, ne man sevišķa interese - kad par to rakstīju tā vispār bija tikai ideja manā galvā, bez praktiska skatījuma uz dzīvi, bez redzētas info par to utt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Atsipies pats. Tu izmanto kārtējās muļķibas argumentācijā, nemēģinot pat iedziļināties jautājuma būtībā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te būs links ja negribi ticēt:

www.allaboutcircuits.com/news/teardown-tuesday-induction-cooktop/

te vēl tāds trāpijās tikko pa rokai:

www.youtube.com/watch?v=MQJBc_xWICA

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

katrs sauc to sistēmu pa savam : HOB2HOOD, AdapTech, cookConnect, HomeConnect utml.:

media3.bosch-home.com/Documents/9001196145_D.pdf

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tiešām? Tu pat neesi sapratis, ka jautājums nav par plīts spēju komunicēt ar nosūcēju... Tēmā, kurā tev šķiet, ka daļēji salūzušu vadu mūsdienu elektronika nespēs atpazīt

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Uhh, tas tavs vads nesāks riteņa arkā un nebeidzas pie motora, tas tavs motors pats ir ļoti garš vads …

Bet vienā gan tev taisnība - izdarīt jau var tehniski jebko, tikai jautājums kā tas strādās utt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Rupji sakot, tas vads sākas pie akumulatora un beidzas pie invertora - kas ir tieši tas, par ko mēģini apgalvot pretējo. "tavs motors pats ir ļoti garš vads" ir jau otrā pusē invertoram. Izskatās, ka atkal ķeries pie muļķibām, lai mēģinātu pierādīt, ka eksistē problēma, kuras nav.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Labi, skaidrs, lai veicas sagaidīt tos savus riteņ-motorus, tikai nezinu nevienu ražotāju, kurš pēc tam kad paziņo par to testēšanu to būtu palaidis kaut kur tautās. Uz to skatījās gan Mistu, gan Nissan ( tātad arī Renault) utt. Droši vien izrādījās tik ļoti efektīvāks par dzinēju ar pārnesumkārbu, ka izlēma … nav vērts to ražot.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tieši tā - objektīvos testos jēgpilnas elektroauto tehnoloģjas nav progresējušas pietiekami, lai tās būtu reāli konkurētspējīgas. Tādēļ ir nepieciešams politiski stumt EV, kas nosaukumu izpilda ķeksīša pēc.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Tesla būvēs superfabriku pie Berlīnes, tātad drīz elektromobiļus metīs pakaļ ka ābolus

JanJan Reģ.: 07.02.2018
0 0 Atbildēt

Pieprasījums noteikti būs labs. ASV pārdošanas apjomi labi aug, pat vairāk nekā bija prognozes. Tikko atvēra rūpnīcu Ķīnā, kas viņiem izdevās viena gada laikā. Pati kompānija pēdējos ceturkšņos arī kļuvusi pelnoša un 2020.gads paredzēts pirmais peļņas gads.

Rekur NL decembrī Tesla model 3 bija pārdotākais auto (tas gan daļēji saistīts ar kaut kādu subsīdiju, bet anyway).

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Tikai nevajag aizmirst, ka ASV un Eiropā tirgu Teslai nodrošina ar likumu palīdzību, ignorējot to, kas elektroauto ir patiesībā. Ķīna neizliekas, ka tādejādi ekonomē kaut kādus izmešus - viņu elektroauto neslēpti tiek "baroti" ar oglēm, tikai lai iznestu izmešus ārpus megapilsētām. ASV un Eiropā NAV šādu megapilsētu, dēļ kurām EV ir vajadzīgi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

JanJan viņu peļnā ir balstīta faktā ka Fiat-Crysler tika pārdotas izmešu kvotas, tātad tā ir prasta acu aizmālēšana - vienam bija iespēja ražot auto ar lielākiem izmešiem, otram izlīst no finansu grūtībām. Ekoloģija ieguvusi tieši neko !

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Paldies par centību.

Savu izteikumu "par to pagriezienu diapazonu man liekas ka tev ar nebija taisnība" pamatoji ar rakstu, kurā ir teikts "variable speed also becomes possible simply by adjusting the inverter frequency."

Kau vairāk oponentu šādi pierādītu manus maldus...

Es papētīju tālāk to AC Variable-frequency drive - tur viss nav tik skaisti kā gribētos. Respektīvi man ir aizdomas ka Tesla paķēra variantu kas uz to brīdi likās labākais industrijā un cerēja ka vēl spēs uzlabot, bet dzīves realitāte izskatās ir diezgan tāda paskarba - pagaidām nav izdevies labāk kā tiem kas iet uz priekšu ar DC motoriem ! Lai neteiktu ka tie ar DC motoriem šobrīd vismaz šķiet ka skrien mazliet pa priekšu !

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tesla paķēra visu morāli novecojušo un nefektīvo, bet pārbaudīto, lai tikai nevajadzētu investēt R&D, iepļekāja pa vidu planšetdatoru, kas mūsdienās ir viegli, un tirgo mārketingā skaisti iesaiņotu mēslu.

Citi tikmēr strādā pie tā, lai attīstītu tehnoloģijas, kas spēj EV padarīt konkurētspējīgu, nevis tirgojamu ar vardarbīgu uzspiešanu caur likumdevēju lobiju.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 0 Atbildēt

Vispār jau patērētāji un interneta komentētāji netiek informēti, kādā tieši attīstības stadijā ir tie vai citi atklājumi un to ražošanas izmaksas. Te gan gaisu jauc visādi sazvērestības teoriju attīstītāji ar saviem stāstiem.

Pilnīgi iespējams, ka, piemēram, akumulatoru tehnoloģijām jau ir izstrādnes ar akumulatoriem ar 5 un 10 tūkstošiem ciklu, metāna hidrāta ieguve, iespējams, jau tagad atsevišķās vietās ir tikai pusotras-divas reizes dārgāka, kā parastās dabasgāzes iegūšana, CO2 efektīva savākšana un izmantošana no lielajām stacionārajām patēriņa vietām jau tagad ir iespējama.

Tomēr visiem vajag to smirdīgo naudu, patērētājiem kārtīgi jāpatērē un jāmaksā nodokļi un visu šo var vēl kādas pāris desmitgades pieturēt. Nu tā, lai tulpes sāk ziedēt jau decembrī, nevis tikai janvārī.

Kas attiecas uz publiskajām diskusijām, tad tur pārsvarā darbojas PR tehnoloģijas un resursi - kam iespējams maksimāli daudz reižu atkārtot tos vai citus apgalvojumus.

Vispār jau arī Ķīnā izmanto dabasgāzi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Tas JAU izklausās pēc sazvērestības teorijām, bet kaut kāda daļa taisnības tajā visā tev ir, jebkurai tehnoloģijai ir savs "nogatavināšanas" periods, pirmkārt tev tā ir jānoved līdz noteiktai stadijai, lai pēc tam nebūtu tā ka no patērētājiem "jāatpērk" tas nekvalitatīvais un neizturīgais sūds pilnā apjomā.

Tad vēl ir jautājums vai tur vari pietiekami ātri to izgatavot, un ielikt konkrētā iekārtā vai auto bez 35 tūkstošiem izmaiņu, lai to vispār tur dabūtu iekšā.

Tad ir vēl jāpalaiž tautās un jāpaskatās vai "lietotājs vulgaris" to tehnoloģiju lieto tā ka plānotais efekts tiek vispār sasniegts.

Ja kāda no šim minētajā lietām nenostrādā kā gaidīts - var gadīties ka to savu labāko par visu citu tehnoloģiju tāpat ir jāiesāla, un reizēm pat uz dažiem gadu desmitiem, līdz tam rodas vajadzīgie apstākļi, lai tas kļūtu par lietojamu masu produktu.

Tās savulaik Apple nācās iesālīt savu Newton, bet no tā dekādi vai pat vēl vēlāk radās viss kas vajadzīgs lai taptu labs iPhone.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

"Vispār jau patērētāji un interneta komentētāji netiek informēti, kādā tieši attīstības stadijā ir tie vai citi atklājumi un to ražošanas izmaksas."

Interesants apgalvojums, kura interesantums slēpjas definīcijā. Ko tu sauc par "netiek informēti"? Ja to, ka propagandas mediji noklusē politiski nepareizas ziņas, kas mazina, ja ne apgāž, stumto politisko uzstādījumu, tad viss ir pareizi. Ja tomēr gribi pateikt, ka tehnoloģiju izstrāde tiek turēta noslēpumā, tad tas ir attiecināms vien uz miltārām tehnoloģijām, kas zināmā mērā pieļauj iespēju uzrasties kaut kam "pēkšņi". Toties par civilajām tehnoloģijām varu aicināt nosaut tev kaut vienu piemēru, kur attīstības stadija vai izmaksas tiek slēptas.

Konkrētajā tēmā - trīs aktuālajos EV problēmu virzienos: elektrotransmisija/riteņmotori, elektrības ražošana un elektroakumulatori, pirmajos divos jautājumos ir acīmredzama propagandas mediju klusēšana, bet detalizēta un viegli pieejama informācija par tehnoloģijas attīstības stadiju un izmaksām. Savukārt par beterijām gan nav dzirdēts nekas. Vai ši būtu tā aizslepenotā tehnoloģiju joma, kurā tu paredzi pēkšņu revolūciju, atklājoties kāda slepena pētījuma rezultātiem?

aigi Reģ.: 01.08.2005
0 0 Atbildēt

Latvijā pieejams jaunākais Renault ZOE, sakot ar 32kEUR. Gandrīz 400km ar vienu uzlādi.

Laba alternatīva Leaf.

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
0 0 Atbildēt

Mākslīgā konkurence.

aigi Reģ.: 01.08.2005
0 0 Atbildēt

It kā jā, bet tomēr parādās no ka izvēlēties, vismaz vizuāli.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tehnoloģijām netiek publicēti pilnie energopatēriņa, CO2 izdales un izmaksu aprēķini.

Tas dod iespējas ļoti daudzām puspatiesībām un spekulācijām.

Tas viss uz publikas vidējā zināšanu līmeņa un visādu ietekmes lauku fona arī rada to vidi, kas ir.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Tiešām netiek publicēti? Vai tu vienkārši nemāki/negribi atrast, jo ir interesantāk izlikties gudram ar savām fizikas pamatzināšanām uz propagandas muļķibu fona?

Un kā tad ir - bateriju revolūcija ir slepena militārā izpēte par kuru uzzināsim pēkšņi, tiklīdz tā būs gatava? Un milistāristi dara kaut ko TĀDU, ko neviens biznesmenis šajā jomā nav iedomājies? Padalies ar savu slepeno info - ja reiz tev tā ekoloģija rūp!

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 1 Atbildēt

padalies pats beidzot, nevis tikai stulbi aprej. Faktus, saites, pētījumus - visu, nevis tikai to vienu atsauci uz zviedru ārsta grāmatu par to, kāpēc homo sapiens uztver pasauli tā, kā uztver.

Es uzskatu, ka Tu, Bradypus, esi tipisks trollis noderīgais idiots.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kā te modē teikt, netaisos nevienam neko ar karoti mutē likt. Jā ir interese uzzināt, viss, ko esmu minējis ir gana viegli atrodams.

Un man dziļi pie d..., ko tu uzskati par mani personīgi.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

tas renault zoe ir daudz smukāks par tojotu priusu

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 0 Atbildēt

Uij topinambūrs pret bradypus - tiek pārdotas biļetes uz razborku, visi ienākumi labdarības fondā iauto

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Sliņķi te netīšām atradu to par ko ik pa laikam minēju :

www.electric-vehiclenews.com/2010/10/mitsubishi-leak-plans-for-electric.html Mitsu Lancer MIEV

ar ratu motoriem. Ir pagājuši 15 gadi - nekur tas nav pakustējies, domāju ka šo tehnoloģiju vieglajiem var droši bāzt dziļā plauktā !!!

Un šis teiksim (no Hondas) man vairāk izklausās pēc reālas nākotnes ( nu vai jau tagadnes) platformas:

www.electric-vehiclenews.com/2017/06/hondas-all-electric-nsx-4-motor-ev-is.html

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te arī sīkāk tiem kam interese kā tas izskatījās 2005 gadā:

www.mitsubishi-motors.com/en/corporate/pressrelease/corporate/detail1321.html

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tieši to jau arī sāku. 15 gadi un progress ne tuvu tāds, kā gribētos. Kamēr Muskis par subsīdiju miljardiem bīda novecojušas tehnoloģijas, jo tie miljardi tiek investēti politikā, nevis R&D

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Tesla saņēmusi ap 2.4 mld USD subsīdijas, plus 0.5 mld aizņēmumu no valsts kases, GM ap 6 mld subsīdijas, un... 50 mld aizņēmumu...

Nerunājot par citiem autoražotājiem. Un naftas pumpīšiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kaut ko būsi ciparos sajaucis. Piemēram, 2017. gadā vieni paši Kalifornijas komunisti "izpalidzeja" Muskim ar 3 miljardiem. Nezinu, par kuru no daudzajiem maksājumiem tieši tu runā, bet 2.4 miljardi Teslas subsīdiju plūsmā var būt tikai viens un neliels maksājums.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

nestrīdos par absolūti pareiziem cipariem, bet daudz vairāk US atbalsta tradicionālos autoražotājus un vēl daudz vairāk - naftas pumpjus.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tavi apgalvojumi ir pilnīgi pretēji patiesībai. Bet visu cieņu - šādā diskusijā teikumu esi uzsācis ar nebūtisku piekāpšanos, lai radītu iespaidu, ka esi objektīvs.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Sliņķi -te tev nebūs gluži taisnība visiem ASV ražotājiem ir problēmas ar peļņas rādītājiem, tā kā ja skatās kopš krīzes gadiem, tad tur noteikti 10tos miiljardu ir iegrūsts. Tik tas ka eko/neeko stutēšanu tur maz tieša sakara, ražo šamiw pārsvarā auto kurus grūti kādam notirgot ja ir kaut minimāla krīze, vai tā butu degvielas cenas/deficīta radīta, vai kā cita dēļ - nespēj šamiw ražot nelielas un ekonomiskaa mašīnas, un kad iestājas pī nav spējīgi arī reaģēt uz pieprasījuma izmaiņām. Ja jau japāņi šamos sasit vienos vārtos ar jebko, tad ko teikt par ķīniešu marku ražojumiem, kuri tur ir izcili lēti un kvalitātē neatpaliek o US dampjiem.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Pa to laiku Timrots brauc ar auto ar CNG

skaties.lv/auto/raidijums-zebra/vel-viens-cels-ka-izglabt-pasauli-zebra-teste-reti-sastopamu-un-ekologisku-automasinu/

“Jau šobrīd ir iespēja sasniegt mazākus CO2 izmešus, kas ir 25% līdz 35% mazāk salīdzinājumā ar benzīnu un gāzi, kā arī tiek samazināti slāpekļa oksīdi,” skaidro Kalve.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

25-35% pasauli tāpat neglābs, ja tic CO2 leģendai. Lai tās definētajos ietvaros glābtu pasauli, ir jāatgriežas pirmsindustriālajā līmenī, t.sk. jāsamazina vidējo mūža ilgumu atpakaļ uz ne vairāk kā 40 gadiem - tātad NOx emisijas ir pat vēlamas.

Tas, ko patiešām nesaprotu - kā škietami pragmatiksi domājoši cilvēki spēj pakļauties šai reliģijai, kuras absurds ir progresējis tik tālu, ka pašlaik, kā šajā piemērā, tā pat viena teikuma ietvaros spēj nonākt pretrunā ar sevi.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Patiesībā šis stāsts ir par it kā pasludinātās ekoloģiskās politikas reālo pamatojumu.

Ja ir tehnoloģija, kas pārvieto pilsoņus un preces pa pilsētu un laukiem un pie tam izdala par 20% mazāk CO2 un par kārtu samazina NOX izmešus, tad sen jau bija jāievieš visādi nodokļu atvieglojumi, subsīdijas uzpildes stacijām, šādu auto izmantošanai un tamlīdzīgi pasākumi.

Ar pāris uzpildes stacijām Rīgā un vienu Jēkabpilī - tā nekas nesanāks.

www.gaso.lv/zinas/saspiestas-dabasgazes-nozares-attistiba-eiropa-un-latvija

www.delfi.lv/auto/zinas/foto-atklata-pirma-cng-jeb-saspiestas-dabasgazes-stacija-latvija.d?id=51095141

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Un kā tā tehnoloģija palīdz sasniegt patieso, nevis pasludināto mērķi?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Elementāri. Samazina NOX izmešus. Samazina CO2 arī. Tēmas sākums.

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu CO2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz CO2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem, ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnoloģijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Tu nespēj pat izlasīt un saprast uzdoto jautājumu. Tā ir vispārzināma patiesība.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Raimond tu būtu zelta cilveks ja tam ko raksti pieliktu klāt dalījumu pa transporta veidiem, un cik kurš aizdirš gaisu. Tad varbūt sapratīsi kāpēc daļa saka ka privātā transporta "zaļināšana" ir acu aizmālēšana un cilvēku apčakarēšana .

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Re kur psiholoģisks savārstījums par to, kāpēc nepatīk Grēta

qz.com/1719873/greta-thunberg-comes-under-attack-from-misogynistic-men/

www.independent.co.uk/news/long_reads/women/greta-thunberg-climate-change-crisis-strike-austism-misogyny-protest-speech-a9127971.html

Tādējadi kaut kādas aprindas ir izdomājušas, ka labāk ir visu klimata diskusiju un darbību mēģināt kaut kā centrēt ap personu. Kāpēc gan diskutēt par skaitļiem, ķīmiju, siltuma starojuma viļņu garumiem, izmaksu aprēķiniem, ja var diskutēt par personām!

Tas, kas te parādās komentāros arī šad tad tiek personificēts.

Kā skolā, kad daļa negrib vai nevar sekot tēmai, tad vienmēr var novirzīt domas par personām.

Tāpēc arī tāda Grēta ir. Un to sabiedrisko diskusiju ar manipulatīvās psiholoģijas metodēm jebkurā brīdī var virzīt, kādā tik virzienā vajag.

Tādēļ, lai tā būtu tīra diskusija, iesaku vispirms principā atteikties no jebkādas Grētas apspriešanas vispār.

Otrkārt - no jebkādam norādēm uz personām.

Ja ir labs tehnisks, ekonomisks, organizatorisks jautājums, tad to arī apspriežam.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

"Tādējadi kaut kādas aprindas ir izdomājušas, ka labāk ir visu klimata diskusiju un darbību mēģināt kaut kā centrēt ap personu. Kāpēc gan diskutēt par skaitļiem, ķīmiju, siltuma starojuma viļņu garumiem, izmaksu aprēķiniem, ja var diskutēt par personām! "

Pilnīgi precīzi - tāpēc arī abos tevis iemestajos rakstos uzbrūk tiem, kas iebilst, nosaucot tos par "sieviešnīdējiem".

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tieši tāpēc, īsti nezinot, kādi ir tā visa blakusmērķi, iesaku apspriest tikai un vienīgi tehniskos argumentus, teorijas un koncepcijas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tad tev, lai ievērotu paša nosacījumus, ir jāatsakās no CO2 politisko definīciju izmantošanas argumentācijā. Tas, ko esi pasludinājis par aksiomu, nav tehnisks arguments.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

ja diskusijā pāriet uz personas apspriešanu tātad nav argumentu par pamattēmu

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tas šoreiz nav tik vienkārši. Argumenti jau it kā ir, pie tam abām pusēm, bet tie visi tiek apmuļļāti šādā vidē.

Kā klasē, kur skolotājs mēģina skaidrot mācību vielu, taču lielākajai daļai ir pavisam citas interesantas lietas ko darīt, vai konferencē, kur ir daži bļāvēji, manipulatori, kuri nojauc visu procesu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Raimond - tīri no dzīves - man ar varēja stāstīt nezin ko ja klasē/auditorijā bija mieča kura man patika - tēma bija dziļi pie kājas. Un šeit ir līdzīgi kā var nemīlēt jaunu skuķēnu kas itkā iemieso mūsu bērnus + vēl itkā cīnās par skaistāku nākotni. Un cilvēki dzīvē tic ne tādām mulķībām vien. Tā ka no psiholoģiskā viedokļa šī ir normāla situācija, tik nu piemēram man tā ir ļotu kaitinoša, jo ir grūti nepievērst šīm muļķībām yzmanību, jo tās burtiski kā reklāma tev lien virsū no katra stūra.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti